מוס שוקולד וקפה של פרלינה

מאת: etibet

3 מצרכים בלבד ויש לכם מוס שוקולד וקפה שמגישים בכוס ומעטרים בפולי קפה, אגוזים או קוקוס. וגם: סדנת מתוקים ששווה לכם להכיר

חוויות-קולינריות sweet weekend
כבר תקופה שאני מחפשת סדנאות העשרה בתחומי הקונדיטוריה והמתוקים. בתור שוקולטיירית מקצועית אני משתדלת לאתגר את עצמי מדי פעם ולהתרענן עם שיטות חדשות וגם סתם כך לחוות ולתרגל. בדרך כלל אני מתייעצת עם חברים מהמקצוע בבחירת סדנה מתאימה או עוקבת אחר פרסומים. הפעם, הרעיון בא מכיוון בלתי צפוי.


בבריתה של חברה, הוגשו קינוחים בבופה ייחודי שכלל פטיפורים קטנים ומושקעים והיצע נרחב של מוסים בכוסות שוקולד אישיות. כמובן שהתעניינתי במה ומי מדובר ונעניתי כי חברה של החברה עשתה קורס פטיפורים ופרלינים אצל "נחמה מכפר חב''ד", השתמשה בידע הנרכש ופינקה את היולדת בבופה היוקרתי.


1779665_679126885459103_1158250601_n


לאחר שקיבלתי פרטים מהחברה של החברה, פניתי לנחמה בעלת הבוטיק "פרלינה" ונרשמתי בתור התחלה לסדנא בודדת מתוך סדרה של קורס פטיפורים וקינוחי בוטיק.


נחמה, צעירה חב''דניקית חביבה ומאירת פנים התגלתה כמקצוענית אמיתית שהתמחתה רבות בתחום. היא עובדת בדיוק רב ומדריכה את התלמידות שלב אחר שלב עד לקבלת תכשיטים קטנים ומוקפדים. מלבד הבוטיק הנאה השוכן לו בכפר הקטן ובו תוכלו למצוא מתוצרי המקום, קיים גם חדר סדנאות מאובזר בעל משטחי עבודה אישיים לקבוצות קטנות של 6-8 תלמידות.


בסופו של יום, יצאתי הביתה עם חיוך, ידע נוסף ומגש מלא בכוסות מוס ב-3 שכבות ומיני עוגת ויטרינה. נחמה עורכת גם קורסים וסדנאות למתקדמים. שווה בדיקה וביקור.


בשיחה שערכנו לפני הקורס ציינה נחמה כי למקום מגיעות נשים מכל קצוות הארץ ומכל המגזרים. נשים שמשקיעות מזמנם בכדי לשבור שגרה, להשקיע בתחביב או ליצור אמצעי הכנסה נוסף. "הסיפוק של התלמידות היוצאות עם ברק ואור בעיניים והיכולת לגעת באנשים דרך הלימוד זוהי שליחות עבורי". אז תגידו לי אתם, היכן יש עוד מורות כמו המורה ההיא?


ניתן ליצור קשר עם פרלינה  (שיכונים 18, כפר חב''ד) באתר  www.ndperlina.co.il ובדף הפייסבוק




מוס שוקולד קפה של פרלינה


מוס דחוס ומתקתק לאוהבי השילוב המנצח של שוקולד וקפה. הכי חשוב, להשקיע באיכות השוקולד ולבחור שמנת מתוקה עתירת שומן. תהנו!


מצרכים:
300 גרם שוקולד מריר איכותי קצוץ
3 כפות נס קפה
3 מיכלים שמנת מתוקה להקצפה 38% שומן (בכל מיכל 250 מ''ל)


אופן הכנה:
• בסיר קטן מרתיחים 1 מיכל שמנת מתוקה יחד עם הקפה.
• שופכים את השמנת על השוקולד הקצוץ ומערבבים היטב עד לקבלת מסה אחידה.
• מ-2 מיכלי השמנת הנוספים מכינים שמנת מוקצפת. מקציפים במהירות בינונית-גבוהה עד לקבלת קצפת יציבה. נזהרים לא להקציף יתר על המידה בכדי שהקצפת לא תשבר.
• מקפלים את מסת השוקולד בהדרגה לתוך השמנת.
• מזלפים בכוסות קטנות ומקשטים בפולי קפה, שברי אגוזים או קוקוס קלוי.


1380080_671566432881815_131703499_n



בדקתי השבוע


1. על איכות הפסטות של ברילה, אינני צריכה להרחיב. אבל על זה שמשנים לפסטה את הצורה ארחיב גם ארחיב. יצרנית הפסטה פיתחה שתי צורות חדשות של פסטה קונצילה ריגטה (Conchiglia Rigate קונכיות) וסלנטני (Celentani תלתלים) המתאימות לרטבים סמיכים ולסלטים, לוכדות היטב את הרוטב ומאפשרות להרגיש את כל הטעמים בכל ביס.


במסגרת סדנת פסטה ייעודית, הכנתי וורסיה של בולונז ברוטב אדום והשתמשתי בקונכיות הקנלוני הרחבות אותן חתכתי לרצועות לאחר הבישול. נסו גם אתם!


2. חידוש מרענן בתחום שקיות הצלייה של קוקי - שקיות לטוסטר ושקיות לאידוי במיקרוגל. ניסיתי את שקית הטוסטר ופחות התרשמתי, אולי כי "טוסטר" הוא לא מכשיר שאני נוהגת להשתמש בו. לעומת זאת, את שקית האידוי במיקרוגל מצאתי כשימושית ביותר.


לקחתי לעבודה השבוע ובתוך דקות הכנתי לי ירקות מאודים כתוספת לארוחת צהריים. בטוחה שתשמחו לשמוע כי השקית שומרת על הערכים התזונתיים של הירקות והדגים (כן כן, תוכלו לאדות דג במיקרוגל תוך דקות בודדות). כחלק מהשירות, בגב האריזה מוצע מקרא ירקות וזמן החימום המומלץ שלהם לפי תכונותיהם הייחודיות. מחיר לאריזה המכילה 10 שקיות אידוי חד פעמיות  - 13.90 ש''ח. סביר ומשתלם.


צילומים: מנדי שיף



בטורים הקודמים:

מתכון למקרונים במילוי ריבה
מתכון לאוזני המן משוישות

מתכון לעוגת אפרסקים הפוכה

מתכון לעוגה בחושה עם תותים

מתכון לריבועי ריבה

מתכון לעוגת ביסקוויטים עם ריבת חלב

מתכון לעוגיות לוטוס מטוגנות בציפוי פריך