שלגוני בננה-קוקוס בציפוי שוקולד

מאת: olga

מהירים, בריאים וחסכוניים בקלוריות - שלגוני בננה וקוקוס בציפוי שוקולד שמכינים מ-4 מצרכים בלבד. אולגה טוכשר ממתיקה את הקיץ

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר
איך יודעים שהתחיל קיץ? הטמפרטורות עולות, בדרך כלל לא בהדרגה, הימים מתארכים, בחוף מופיעות מדוזות ראשונות, ובלתי אפשרי להסתדר בלי מזגן. הקיץ האישי שלי מתחיל כשאני מחליפה את הנעליים הסגורות לכפכפים ומתחילה להזמין קפה קר במקום ההפוך הרגיל. חוץ מהקפה הקר, הסממן המובהק ביותר של הקיץ הוא ללא ספק גלידה. אני אשקר אם אגיד שאני לא אוכלת גלידה בחורף. מבחינתי צריכת גלידה לא דורשת שום הצדקה או תירוץ. אבל תסכימו איתי שבקיץ היא הופכת מסתם פינוק לסוג של גלגל הצלה, משהו שעוזר להתגבר על החום, מצנן ומרענן.


בשפה העברית יש המון מילים נרדפות לגלידה: ארטיק, קרטיב, שלגון, קרחון. ברד, גרניטה וסורבה הם גם קרובי אותה המשפחה. וזה לא משנה אם מדובר במוצר חלבי או כזה שעשוי ממיץ פרי, עם מקל או בתוך כוס או וופל. מגוון השמות מצביע על חשיבות ורלוונטיות המושג. ובמילים אחרות, אי אפשר לתאר את הקיץ הישראלי ללא גלידה.


יש רק דבר אחד יותר טעים מגלידה, והוא גלידה שמכינים לבד בבית. כמובן אפשר להשקיע ולרכוש מכונה מיוחדת שתהפוך את התהליך למקצועי, מהיר ונוח יותר. אפשר להכין גלידות ללא מכונה, מה שידרוש הרבה ערבובים ומעקב צמוד. ואפשר להכין שלגונים פשוטים ומהירים, בריאים, דלי שומן וללא סוכר בכלל, שבנוסף לכל היתרונות גם נראים ממש-ממש חמוד וגם טעימים להפליא. הם מבוססים על מחית בננה, קוקוס וגבינה לבנה מסוננת (הגרת נוזלים מיותרים מקנה לגבינה מרקם סמיך וקטיפתי יותר), אפשר לצפות אותם בשוקולד ולקשט בסוכריות צבעוניות, שבבי קוקוס או אגוזים קצוצים. זה קינוח בריא, מזין וטעים שאפשר להכין יחד עם הילדים בזמן החופשה. וכמובן גם לאכול יחד איתם. ושיהיה לנו קיץ רענן :)


שלגון בננה וקוקוס על מקל. צילום: אולגה טוכשר


מצרכים ל- 6 שלגונים בינוניים:
500 גרם גבינה לבנה 5%, מסוננת (הסבר בהמשך)
2 בננות בשלות גדולות
30 גרם שבבי קוקוס (כמעט 1/2 כוס)
2 כפות דבש


מצרכים לציפוי:
100 גרם שוקולד מריר או חלב
כף שמן צמחי


אופן הכנה:
• מסננים היטב את הגבינה (תמונות של סינון הגבינה תוכלו לראות כאן): מעבירים את תכולת הקופסה לתוך חיתול בד, קושרים את הקצוות ותולים מעל הכיור לחצי שעה-שעה. הנוזלים המיותרים יטפטפו דרך הבד. אפשר לזרז את התהליך ולסחוט את הנוזלים על ידי הפעלת לחץ ידני. מתקבל בערך 250 גרם של גבינה מסוננת במרקם סמיך.
• בקערה, בעזרת מזלג, מועכים שתי בננות גדולות ובשלות. מוסיפים את הגבינה, שבבי הקוקוס והדבש ומערבבים היטב עד שמתקבלת תערובת סמיכה ומעט גושית.
• בעזרת כף או כפית יוצקים את התערובת לכוסות פלסטיק או זכוכית קטנות, תוקעים במרכז מקל או קיסם עץ ומעבירים למקפיא לפחות לשעתיים, עדיף ללילה שלם.
• מוציאים מהמקפיא ומחלצים מהכוסות: אם משתמשים בכוסות פלסטיק, חותכים את הקצה בעזרת סכין ומורידים. אם משתמשים בכוסות זכוכית, מכניסים לכמה שניות לכלי עם מים חמים בגובה הכוס, מושכים במקל ומוציאים.
• מכינים את הציפוי: מניחים שוקולד שבור לקוביות בקערית קטנה וממיסים במיקרוגל. מוסיפים כף שמן ומערבבים היטס עד שמתקבלת תערובת חלקה.
• טובלים את השלגונים בשוקולד ומיד מקשטים בסוכריות צבעוניות, שבבי קוקוס או אגוזים קצוצים.

הערות:
• חשוב לא לדלג על שלב סינון הגבינה!
• אפשר להשתמש בגבינה לבנה 3%.
• מומלץ להשתמש בבננות בשלות ומתוקות.
• מי שעושה דיאטה יכול לוותר על ציפוי השוקולד ולצפות את השלגונים בשבבי קוקוס או אגוזים קצוצים, או כלל לא לצפות.
• ציפוי השוקולד החם שבא במגע עם השלגונים הקפואים נתפס ממש מהר וקופא. אם החלטתם לקשט את השלגונים, תעשו זאת מיד אחרי הטבילה בשוקולד.
• אם ציפוי השוקולד מסמיך בתוך הקערית וקשה לעבוד איתו, ניתן לתת לו חימום קצר נוסף במיקרוגל.
את כל השלבים בתמונות (כולל אופן סינון הגבינה) ניתן לראות כאן.


בטורים הקודמים:
מתכון לריבועי שוקולד וקרמל
מתכון לבאונטי ביתי

מתכון לאצבעות סלמון אפויות בציפוי פריך

מתכון לבלינצ'ס מושלם

מתכון למאפה שמרים במילוי גבינות

מתכון למחמר – פשטידה מרוקאית

מתכון לעוגת שוקולד רכה ללא קמח


>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי


צילומים: אולגה טוכשר