אצבעות שוקולד לבן וחמוציות מקורמלות

מאת: maayannadir

אצבעות שוקולד לבן משובצות בשברי חמוציות מקורמלות. מעט מצרכים שיוצרים קינוח מענג שאפשר להכין הרבה זמן מראש

במטבח של מעייני
לפני כמה שנים, חברתי רימה הביאה לי מארז שוקולדים של חברת weiss משדה התעופה בפריז וזאת למרות שאיני חובבת מתוקים. המארז כלל כ-10 טבלאות שוקולד שונות בקופסה יפהפיה, קשורים בסרט סאטן וכל טבלה עטופה בנייר בצבע אחר. וכך בכל יום שישי לאחר ארוחת הערב המשפחתית ולפני הקרנת הסרט, פתחנו חפיסת שוקולד ונהנו.

באופן מאוד מפתיע, הטעם שהכי אהבנו היה דווקא זה של השוקולד הלבן. אנחנו, שביום יום מעדיפים שוקולד מריר עם כמה שיותר אחוזי מוצקי קקאו ודווקא זה שאהבנו הוא הכי פחות שוקולדי מבין כולם. למרות זאת, שילוב הטעמים שבו היה נפלא. אחד מהטעמים היה שוקולד לבן עם קריספי פירות אדומים.

הלובן של השוקולד נראה לי מתאים לקראת שבועות וידעתי שיהיה נכון לשלב אותו לצד חמצמצות הפירות של תחילת העונה (ענבים, פירות יער למיניהם ואננס טרי). ידעתי שמתחשק לי לנסות להכין משהו דומה בטעמים לאותה טבלת שוקולד לבן וזה מה שיצא.

במחבת הכנתי קרמל שלתוכו ערבבתי חמוציות ולאחר מכן ריסקתי לחתיכות קטנות במעבד מזון. את כל זה הוספתי לגנאש שוקולד לבן והעברתי לקופסא בתקווה לטוב.

סיבוב קטן בשוק האיכרים בנמל תל אביב כדי לקנות חומרי גלם וגם קצת כדי לקבל השראה הביא לכך שלאצבעות שוקולד לבן חיברתי פירות קיץ חתוכים - פטל אדום, תות עץ שחור, אננס טרי, אפרסק וענבים. מבחינתי, קינוחים שמשלבים פירות עדיפים בעיניי הרבה יותר על קינוחי שוקולד או גבינה. וכאן במתכון, בגלל החמצמצות של הפירות, הקינוח מרגיש קליל יותר למרות השוקולד הלבן.

אצבעות שוקולד לבן וחמוציות


לתבנית מרובעת 22 ס"מ

לקריספ חמוציות:
200 גרם סוכר
150 גרם חמוציות קצוצות, לא ממותקות

לגנאש שוקולד לבן:
250 מ"ל שמנת מתוקה
500 גרם שוקולד לבן, שבור לקוביות

לקישוט (לא חובה):
100 מ"ל חלב
30 גרם חמוציות לא ממותקות

אופן הכנה:
• שמים את הסוכר במחבת ומכינים קרמל (ממיסים את הסוכר עד ל-170 מעלות או עד שמתקבל צבע ענברי). מוסיפים 150 גרם חמוציות, מערבבים בעזרת כף עץ ומעבירים למשטח משומן (או נייר אפייה משומן) עד לקירור מוחלט. ניתן ורצוי להכין כמה שעות לפני.
• בעזרת מעבד מזון מרסקים את החמוציות המקורמלות לשברים קטנים.
• מניחים את השוקולד הלבן בקערה חסינת חום.
• מביאים לרתיחה את השמנת מתוקה ומוזגים על השוקולד לבן. לאחר כדקה מערבבים את תערובת השמנת והשוקולד.
• כאשר התערובת אחידה מוסיפים את החמוציות ומערבבים היטב.
• מרפדים קופסה או תבנית מרובעת בנייר אפיה ומעבירים את התערובת. משטחים לגובה של ס"מ או קצת יותר.
• לקישוט (לא חובה): מרתיחים את יתר החמוציות עם החלב ביחד ומרסקים בעזרת בלנדר מוט, מסננים בעזרת מסננת דקה. עם המחית המסוננת "מציירים" על גבי התערובת ומעבירים לקירור.
• להגשה: מחלצים את השוקולד מהתבנית וחותכים לאצבעות. בצלחת הגשה מסדרים פירות טריים (לפי מה שאוהבים ומוצאים) ומניחים את אצבעות השוקולד.

מעיין נדיר היא יועצת דיגיטלית בתחום הקולינרי. טבחית, קונדיטורית ולעיתים מבשלת במסעדה המשפחתית.
צילום: נטלי לוין


למתכונים הקודמים של מעיין:
ריבת תותים עם וניל
כדורי כרישה וגבינות ברוטב עגבניות

טראפלס שוקולד

מרק גונדי עם קציצות עוף וחומוס

לזניה תרד וגבינות

טבית – חמין עיראקי