סופגניות דונאטס

מאת: olga

אולגה טוכשר מלמדת אתכם איך להכין סופגניות עם חור מבצק שמרים נוח וקל להכנה. וגם: מגוון הצעות לקישוט משוקולד ועד פירות

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר
חגים הם סיבה נהדרת לנסות דברים חדשים. השנה לקראת חנוכה החלטתי שהגיע זמן שאכין סופגניות בבית. תשאלו מה החידוש? השמן. איכשהו בחנוכה הכל מסתובב סביב שמן ונסים, והנס האישי שלי הוא שעד היום לא יצא לי לטגן שום דבר בשמן עמוק. עצם הפעולה של לרוקן חצי בקבוק או יותר של שמן לתוך כלי ולהדליק מתחתיו אש נראית לי לא טבעית וחריגה ביותר. בעידן של צמצום כמויות השומן בכל דבר אכיל, זה מרגיש כמו כפירה או לפחות סטנדרט כפול.

אבל מכיוון שאף אחד לא ביטל את אכילת הסופגניות במשך כל ימי חנוכה, ואני כמובן מדברת אך ורק בשם עצמי, אז עדיף כבר להכין אותן בבית באופן מבוקר ובכך לצמצם נזקים. לסופגניות ביתיות יש אינספור יתרונות לעומת סופגניות קנויות: בבית השמן בטוח יהיה טרי ותוכלו לספוג היטב את העודפים שלו, תוכלו לשחק עם הגודל והצורה של הסופגניות כך שכל אחת מהן תכיל פחות קלוריות, ומה שהכי חשוב – תוכלו לבחור ציפויים ותוספות על פי טעמכם ודמיונכם וליצור יצירות אומנות של ממש. אם אחר כך לא תאכלו אותן מטעמי דיאטה ושמירת משקל, לפחות  יהיה מאוד נעים לשטוף איתן את העיניים :) והמשפחה בטוח תפרגן ותגיד תודה.

אני מציעה לכם היום מתכון של סופגניות "אמריקאיות" שנקראות דונאטס או פשוט סופגניות עם חור. מדובר בבצק שמרים רך ונעים שכיף לעבוד איתו. הוספתי מגוון הצעות לקישוט, כך שכל מה שנשאר זה לגשת למטבח ולהתחיל להתאמן לקראת הדבר האמיתי בעוד שבוע. ואני כמובן מתכוונת לזלילה והרחבת הקיבה ולא להכנה, כי בתחום הזה הכל מאוד פשוט וקל. שיהיה חג שמח!

121

מרכיבים ל-30 דונאטס:
250 מ"ל יוגורט לבן (גביע ורבע), בטמפרטורת חדר
1/4 כוס חלב, פושר
50 גרם אבקת סוכר (5 כפות)
7 גרם שמרים יבשים (קצת פחות מכף)
3 ביצים, בטמפרטורת חדר
100 גרם חמאה, מומסת
700 גרם קמח (5 כוסות)
קמצוץ מלח
כ-1/2 ליטר שמן לטיגון (תלוי בכלי)

הצעות לקישוט:
150 גרם שוקולד חלב
150 גרם שוקולד לבן
מקופלת מפוררת, פיסטוק קצוץ, סוכריות צבעוניות, שבבי קוקוס, תותים טריים

אופן הכנה:
- בקערה קטנה מערבבים את היוגורט, החלב, אבקת הסוכר והשמרים היבשים ומשאירים בצד לעשר דקות – רבע שעה. מעבירים את התערובת לקערת המיקסר, מוסיפים את הביצים, החמאה המומסת, הקמח והמלח ולשים במהירות נמוכה עד שנוצר בצק רך, דביק ונעים למגע.
- את הבצק מעבירים לקערה משומנת קלות, מכסים, אפשר בניילון נצמד, ומתפיחים במקום חמים כשעתיים עד להכפלת הנפח.
- מעבירים את הבצק שתפח למשטח עבודה מקומח, מחלקים לארבע-חמש חתיכות ומרדדים כל אחת מהן לעובי של 5-7 מ"מ. בעזרת כוס קורצים עיגולים ובמרכז כל עיגול קורצים חורים קטנים יותר. מתפיחים בפעם השנייה במשך כרבע שעה.
- מחממים את השמן במחבת רחבה או סיר. גובה השמן אמור להיות בערך 3 ס"מ, כדי שהדונאטס יהיו בתוכו עד קו האמצע. בזהירות מניחים את הדונאטס בשמן החם, לא צפוף מדי, וברגע שהם מזהיבים, הופכים אותם על הצד השני בעזרת מלקחיים או שני מזלגות.
- את הסופגניות המוכנות מעבירים על נייר סופג ואחרי כמה דקות מקשטים.
- אוכלים כל עוד הדונאטס חמים או שומרים בכלי אטום, אפשר מחוץ למקרר.

122

הערות:
- אפשר להחליף את היוגורט בכמות זהה של רוויון או שמנת חמוצה.
- אפשר להחליף את החלב בכמות זהה של מים פושרים.
- המתכון חלבי ולא מומלץ להפוך אותו לפרווה.
את המתכון המצולם עם הסברים צעד אחרי צעד אפשר לראות כאן.

[divider]

בטורים הקודמים:
חלה עגולה מבצק שמרים שבועי
עוגת טירמיסו (בלי ביצים)

מטריות שוקולד
טארט שוקולד ואוראו
פיצה מבצק שמרים שבועי

>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי


צילומים: אולגה טוכשר