ממתק באונטי ביתי (כשר לפסח)

מאת: olga

ממתקי באונטי ביתיים עם קוקוס וציפוי עדין של שוקולד מריר או חלב. קטנים, מתוקים ומתאימים כקינוח מיוחד בפסח

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר
יש לי חולשה לחטיפים מתוקים
. כל המבצעים האלה של 3 פריטים בעשרה שקלים בתחנות דלק נועדו בשביל אנשים כמוני. כאלה שלא יכולים פשוט לעבור הלאה, חלשים וחסרי משמעת עצמית, כאלה שחייבים לקנות. אני מחלקת את החטיפים לתוצרת ארץ ותוצרת חוץ. אם לדבר כחול-לבן, החטיף האהוב עליי הוא "טעמי". כן-כן, אף פעם לא הצהרתי שאני אנינת טעם. יש משהו בדפי הקרטון המזעזעים האלה שמרוחים בשוקולד חלב פושטי שמושך אותי כל פעם מחדש. "טעמי" הוא החטיף האולטימטיבי שמעלה בשניות את רמות הסוכר בדם ומחזיר אותי לתחייה לא משנה כמה זמן אני כבר אינני.


בגזרת חוץ שני חטיפים נלחמים על המקום הראשון בליבי: טוויקס ובאונטי. באחד יש עוגיות וקרמל, השני מפוצץ בקוקוס ושוקולד. לעולם לא אוכל לבחור מי ביניהם לוקח את הזהב. זה כמו להחליט את מי אוהבים יותר, את אמא או את אבא. אני מניחה שהבנתם כבר מה השלישייה המנצחת שלי.


יש רק דבר אחד שאני אוהבת יותר מסתם לקנות ממתקים מוזלים. מסתבר שהרבה יותר כיף להכין אותם בבית. ככה מקבלים פיקוח מלא על רשימת חומרי הגלם ואיכותם, וגם על כמויות השומן והסוכר. אפשר להחליט על הטעם, הריח והצורה. תהליך הכנת סוכריות ביתיות הוא מהיר, קליל ומהנה.


היום אני רוצה להציע לכם מתכון של סוכריות באונטי ביתיות. מדובר במיני חטיפים על בסיס שמנת מתוקה ושבבי קוקוס בציפוי שוקולד מריר או חלב. קטנים, מתוקים, חמודים ובונוס – לגמרי כשרים לפסח. כל המרכיבים זמינים, השקעת המאמץ מינימלית, והתוצאה פשוט נהדרת. תנסו ולא תוכלו להפסיק לנשנש.


צילום: אולגה טוכשר


מצרכים ל- 30 סוכריות:
250  מ"ל (מיכל קטן) שמנת מתוקה
50  גרם חמאה
100 גרם (1/2 כוס)  סוכר
300  גרם (3 כוסות) שבבי קוקוס
150 גרם שוקולד מריר
150 גרם שוקולד חלב
2  כפות שמן צמחי
50 גרם שוקולד לבן לקישוט (אופציונאלי)


אופן הכנה:
• מכניסים לסיר את השמנת המתוקה, החמאה והסוכר ומבשלים על אש בינונית תוך בחישה עד להמסת החמאה והסוכר.
• מקררים טיפה את התערובת, מוסיפים את שבבי הקוקוס ומערבבים בעזרת כף או מרית עד שמתקבלת תערובת רטובה ודביקה. מעבירים את הסיר למקרר לפחות לשעה.
• מוציאים מהמקרר, מרטיבים טיפה את הידיים ויוצרים כדורים בגודל אגוז. משתדלים להדק היטב. מסדרים את הסוכריות המוכנות על קרש חיתוך ומכניסים לשעתיים למקפיא.
• מכינים את ציפוי השוקולד: שוברים את השוקולד לקוביות, מכניסים לקעריות וממיסים במיקרוגל או בבאן מארי. ברגע שהשוקולד נמס וחלק, מוסיפים לקעריות כף שמן ומערבבים. מכניסים את הסוכריות הקפואות לתוך הקעריות ומגלגלים בתוך השוקולד עד הכיסוי המלא מכל הצדדים. נעזרים בקיסם או מזלג.
• את הסוכריות המוכנות מניחים על תבנית או סתם משטח עבודה מרופד בנייר אפייה. יותר מאוחר אפשר לקשט אותן בשוקולד לבן מומס ואם מתחשק - להעביר למנז'טים.
• שומרים במקרר.


הערות:
• 
אם לא רוצים סוכריות מתוקות, אפשר להפחית את כמות הסוכר לרבע כוס בלבד.
• רוצים לשדרג את הסוכריות? בזמן גלגולן תכניסו פנימה חתיכת אגוז או שקד שלם.
• לציפוי אפשר להשתמש בכל שוקולד שאוהבים.
• אפשר להכין את הסוכריות כמה ימים לפני הציפוי. פשוט תשאירו אותן במקפיא.
את המתכון המצולם עם הסברים צעד אחרי צעד אפשר לראות כאן.


בטורים הקודמים:
מתכון לאצבעות סלמון אפויות בציפוי פריך
מתכון לבלינצ'ס מושלם

מתכון למאפה שמרים במילוי גבינות

מתכון לכדורי ריבת חלב וקוקוס

מתכון למחמר – פשטידה מרוקאית

מתכון לשטרודל תפוחים וצימוקים

מתכון לעוגת שוקולד רכה ללא קמח


>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי


צילומים: אולגה טוכשר