מטריות שוקולד

מאת: olga

הן יפהפיות, מזכירות את הילדות ומהוות מתנה מקסימה לאנשים שאוהבים - מטריות שוקולד, שממש קל להכין בבית, עם סוכריות צבעוניות

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר
חזרה לשגרה אחרי חגים ארוכים עלולה להיות טראומטית, אלא אם כן כל הימים שלכם ללא יוצא מן הכלל נראים אותו דבר, או שאתם מאוד-מאוד אוהבים את העבודה שלכם. אם אתם לא נכללים בשתי הקטגוריות האלה, סביר להניח שהשבוע אתם קצת מדוכאים או מצוברחים, מאוד עייפים וכבר הסתכלתם יותר מפעם אחת על לוח השנה כדי לראות מתי מגיע פסח. מעבר לשעון החורף שהולך וקרב ומזג האוויר החורפי גם לא משפרים את המצב, במיוחד עבור אנשים כמוני שאוהבים קיץ, חום ושמש. למרות שאחרי אוגוסט הלוהט שחוויתי במרכז, אני דווקא לא מתנגדת לגשם. אפילו די מצפה לו.

לגשם יתרונות רבים: מפלס הכנרת עולה לאט אבל בטוח, האוויר מתמלא בריחות נהדרים של אוזון ואדמה רטובה, אפשר להתחיל לאוורר את קולקציית המגפיים ולהעמיד סירים כבדים עם מרקים ותבשילים. התנאי להצלחת מערכת היחסים שלי עם גשם זה שהוא יהיה בחוץ ואני בפנים. כל עוד אני לובשת בגדים יבשים וחמים ומביטה עליו מבעד לחלון – אני וגשם נסתדר. אבל אם הוא יישפך עליי מהשמיים, יטפטף מעצים וגגות, או ישפריץ מתחת לגלגלי מכוניות, אני לא יודעת מה אני אעשה. ברצינות, מה אני כבר יכולה לעשות? רק לקנות מטרייה ממש חזקה שתגן עליי בחוץ, ולהכין מטריות שוקולד מתוקות בכל המובנים שיפעילו קסם ויפרידו ביני לבין הגשם.

היום לא מדובר במתכון של ממש, אלא יותר בביצוע של רעיון מקסים שראיתי כאן. נהניתי מכל רגע, גם מהכנת תבניות בצורת קונוס, גם מזילוף השוקולד ובמיוחד מקישוט המטריות בסוכריות צבעוניות. בסוף מתקבלת גרסה משודרגת של מטריית שוקולד נוסטלגית קנויה שכיף להכין עם ילדים, אבל גם לבד. כי עוד לא פגשתי בן אדם שלא משיל לפחות 10 שנים כשהוא ניצב בפני קערה מלאה בסוכריות צבעוניות.

מרכיבים ל- 7 מטריות באורך כ- 7 ס"מ:
דף שקף להכנת תבניות קונוס
100 גרם שוקולד מריר
7 מקלוני פלסטיק
2-3 כפיות סוכריות צבעוניות לקישוט

אופן הכנה:
1. מכינים את התבניות: גוזרים מדף שקף ריבוע בגודל כ- 10 ס"מ על 10 ס"מ, אותו גוזרים לשני משולשים. מכל משולש מייצרים קונוס ומהדקים באמצעות סלוטייפ לכיס בלי חור בתחתית. מיישרים את הקצוות ומעמידים את הקונוסים במעמד מקלקר (את כל השלבים מצולמים תוכלו לראות כאן).
2. ממיסים את השוקולד בבאן מרי עד שמתקבל שוקולד חם במרקם סמיך ואחיד, אותו מעבירים לבקבוק לחיץ.
3. ממלאים את תבניות הקונוס בשוקולד המומסעד 3/4 גובה וממתינים מספר דקות שיתייצב. תוקעים במרכז את המקלון ומפזרים מעל את הסוכריות הצבעוניות.
4. מעבירים את הקלקר עם התבניות לקירור של שעה לפחות.
5. גוזרים ומורידים את נייר השקף, מניחים את המטריות על צלחת ומגישים. אם רוצים – עוטפים בצלופן למעין הפתעות.
6. שומרים במקרר עד להגשה.

מטריות-שוקולד2

 

הערות:
- את המתכון המצולם עם הסברים צעד אחרי צעד, כולל הכנת התבניות, אפשר לראות כאן.
- אפשר להחליף את דף השקף בנייר אפייה.
- אפשר להחליף שוקולד מריר בשוקולד חלב או שוקולד לבן.
- אפשר להמיס את השוקולד במיקרוגל.
- אפשר להחליף את מקלוני הפלסטיק (שניתן להשיג בכל חנות מתמחה באפייה) במקלוני עץ רגילים.
- אפשר להכין מעמד לקונוסים בקופסת קרטון עם חורים. קלקר הינו פתרון טוב יותר ונמצא פשוט בכל מקום מסביבנו ללא שום עלות.
- הדרך החסכונית ביותר היא להשתמש בכף או כפית לצורך מזיגת השוקולד לתוך התבנית. כשמשתמשים בבקבוק או שק זילוף, כמות מסוימת של השוקולד נשארת על הדפנות, אבל המזיגה הרבה יותר מדויקת ופחות מלכלכת.
- רוצים יותר משבע מטריות? – תכפילו מראש את כל המרכיבים.
- רוצים גרסה טיפה יותר בריאה? תחליפו את הסוכריות הצבעוניות באגוזים, שקדים או פיסטוקים קצוצים, או בשבבי קוקוס.

בטורים הקודמים:
טארט שוקולד ואוראו
פיצה מבצק שמרים שבועי

עוגת תמרים לחה בציפוי שוקולד לבן

טפיוקה עם מנגו ופירות יער

מטבוחה פיקנטית

עוגת ביסקוויטים עם קרם לימון


>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי


צילומים: אולגה טוכשר