עוגת פבלובה עם קרם תפוזים ופירות הדר

מאת: olga

שכבות של מרנג, קראנצ'י מבחוץ ורך מבפנים, עם קרם תפוזים משגע ופירות הדר שמוסיפים רעננות וצבע. עוגה מרשימה וקלה להכנה

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר

אם אתם אוהבים פירות הדר, סיכוי מאוד גבוה שהעוגה הזו תמצא חן בעיניכם. אם בנוסף לכך אתם מחבבים פלוס עוגות מרנג – מדובר בהתערבות הגורל, והעוגה הזו נועדה לכם. פבלובה, שנושאת את שמה של הבלרינה הרוסייה הידועה אנה פבלובה, היא עוגה שמימית שמורכבת משכבות מרנג קראנצ'י מבחוץ ורך מבפנים, קרם קטיפתי ופירות טריים, לרוב פירות יער או פירות אקזוטיים. אז למה בחרתי בפירות הדר? הרי בארץ הם די נפוצים ומובנים מאליהם. יש לכך סיבות רבות. קודם כל, כשהייתי קטנה וגרתי באוקראינה, תפוזים נחשבו שם לפירות אקזוטיים. שנית, חורף הוא שיא עונת ההדרים, וזה פשוט פשע לא להשתמש בצבעוניות שהם מציעים. בנוסף לכך, החמצמצות שלהם שוברת את מתיקות המרנג ויוצרת שילוב טעמים נפלא. צריך עוד תירוצים? טוב, קבלו את האחרון: מדובר בעוגת רושם טעימה שכל אחד יכול להכין בקלי קלות.

כמות המצרכים במתכון מספיקה לעוגה דו-קומתית אחת בקוטר 18 ס"מ ולשתי עוגות אישיות. כמובן שאפשר פשוט להכין עוגה יותר גדולה. על מנת להכין מרנג תצטרכו מיקסר או זרועות חזקות, וחוץ מזה פבלובה היא לא קינוח מאתגר, ולכן מאוד שווה. פירות הדר לא רק מקשטים את העוגה, אלא נמצאים גם במרנג וגם בקרם ומעצימים את טעמה החורפי הנהדר. בתאבון!

21

מרכיבים למרנג (עוגה דו-קומתית בקוטר 18 ס"מ +  2 עוגות אישיות):
5 חלבונים
150 (כוס + כף) גרם אבקת סוכר
כפית מיץ תפוזים
כפית קורנפלור

מרכיבים לקרם (קארד) תפוז:
4 חלמונים
קליפה מגורדת מ-2 תפוזים
כוס (בערך 2 תפוזים סחוטים) מיץ תפוזים
100 (1/2 כוס) גרם סוכר
2 כפות קורנפלור
150 (בערך 2/3 כוס) מ"ל שמנת מתוקה
* תפוז, פומלית ואשכולית אדומה מקולפים לקישוט העוגה

אופן הכנה:
-
מכינים את המרנג: מקציפים את החלבונים בקערה נקייה ויבשה במהירות גבוהה עד שמתקבל קצף רך. מוסיפים את אבקת הסוכר, כף אחרי כף, עד שמתקבל מרנג מבריק, סמיך ויציב. מוסיפים את מיץ התפוזים והקורנפלור ומערבבים בפעם האחרונה.
-
מחממים את התנור ל- 120 מעלות.
-
מעבירים את המרנג לשק זילוף. מציירים שני עיגולים בקוטר 18 ס"מ על נייר אפייה ומזלפים שני שבלולים דו-קומתיים. משארית המרנג מזלפים שתי פבלובות אישיות.
-
מכניסים את התבנית לתנור ל- 15 דקות, מורידים את החום ל- 90 מעלות ואופים, או יותר נכון מייבשים את המרנג במשך שעתיים. מכבים את התנור ומקררים את המרנג בתוכו.
-
מכינים את קורד התפוזים: מערבבים בסיר קטן את החלמונים (רק 4), מיץ התפוזים, גרידת התפוז ,הסוכר והקורנפלור. מבשלים על אש נמוכה תוך ערבוב עד שמתקבל קרם סמיך במרקם פודינג. מעבירים לקערה, מכסים עם ניילון נצמד ומקררים, אפשר במקרר.
-
מכינים את הקרם: מקציפים את השמנת המתוקה ומוסיפים את קורד התפוזים הקר. מערבבים עד שמתקבל קרם סמיך וחלק. שומרים במקרר עד להרכבת העוגה.
-
מקלפים ומפלטים את פירות ההדר.
-
מרכיבים את העוגה (סמוך למועד הגשה): מנתקים בעדינות את המרנג מנייר האפייה, מורחים את הקרם על השכבה הראשונה, מעליה מניחים את השכבה השנייה ושוב מורחים את הקרם. מקשטים בחתיכות פירות ההדר ועלי נענע.
-
שומרים במקרר. מומלץ לאכול ביום ההגשה.

DSC_0733

הערות:
- אם רוצים להעשיר את טעם המרנג, אפשר להוסיף לקציפה כפית תמצית וניל.
- אם לא מתחשק לכם להתעסק עם הזילוף, את השלב מס' 3 אפשר לעשות ללא: פשוט מסדרים בעזרת כף או מרית תלוליות בגובה 3 ס"מ במרכז העיגולים שציירנו.
- אפשר להחליף את פירות ההדר בפירות חתוכים אחרים שאוהבים, למשל תותים, אפרסמונים, פירות יער, קיווי. אני ממליצה בחום להיצמד לגרסה ההדרית.
- את המתכון המצולם עם הסברים צעד אחרי צעד אפשר לראות כאן.

[divider]

בטורים הקודמים:
ריבועי שוקולד במרקם של טראפלס
3 מתכונים לממרחים ביתיים

סופגניות דונאטס עם שלל ציפויים

חלה עגולה מבצק שמרים שבועי

עוגת טירמיסו (בלי ביצים)

>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי


צילומים: אולגה טוכשר