טפיוקה עם מנגו ופירות יער

מאת: olga

אם עוד לא יצא לכם לאכול או להכין קינוח מטפיוקה, עכשיו זה בדיוק הזמן. פנינים רכות ושקופות, בכוסות אישיות, עם מנגו ופירות יער. מושלם לארוחה חגיגית

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר
זה רק נראה לי או שפתאום יש טפיוקה בכל מקום? היא הפכה לטרנד בעולם הבישול והקונדיטוריה רק לאחרונה או שבאופן מאוד אופייני לי פספסתי את הטרנד הזה, והטפיוקה בעצם נמצאת איתנו כבר שנים? כך או אחרת, לשמחתי גיליתי אותה, ואני לא יכולה להפסיק להתלהב. מדובר בחומר גלם עמילני מהצומח, מה שהופך את הטפיוקה לבסיס אולטימטיבי לקינוחי פרווה או קינוחים ידידותיים לצמחונים וטבעונים. מקורה בברזיל, ומשם היא התפשטה לארצות טרופיות שונות. אצלנו ניתן לרכוש אותה בחנויות שמתמחות במכירת מוצרים אסיאתיים ואפילו ניתן להשיג אותה כמעט בכל סופר באזור המוצרים מאסיה.

לטפיוקה עצמה אין טעם. היא גם נראית כמו כדורי קלקר קטנטנים. כותבים ובשלנים מעדיפים לקרוא להם "פנינים". אני חייבת לציין שכדורי טפיוקה לבנים או צבעוניים זה אחד הדברים החמודים שיש, איפשהו על הרצף בין גורי פנדה לחתלתולים. הניטרליות של הטעם הופכת את הטפיוקה לסוג של טאטבולה ראסה – מה שתצמידו אליה, זה מה שיגדיר את כיוון וטעם הקינוח.

אני מציעה לכם היום מתכון של קינוח טפיוקה עם מנגו ורוטב פירות יער. תגישו אותו בכלי הגשה אישיים, ויש לכם קינוח טעים, יפהפה ואקזוטי לראש השנה, אחד שיתאים לכל אחד ואחת מהאורחים. הוא לא דורש הרבה השקעה, אפשר להכין אותו מראש, והוא משאיר המון מקום ליצירתיות וגיוון, כי ניתן לשלב בו פירות שונים בהתאם להעדפה האישית. ראש השנה מחייב התחלות חדשות, אז תתחילו לתרגל קינוחים חדשים. חג שמח!



מצרכים ל-6 עד 8 קינוחים אישיים:
1/3 כוס פניני טפיוקה
1/3 כוס סוכר
2 כוסות מים
פחית נוזל קוקוס

בנוסף:
כוס פירות יער קפואים
6 כפות מים
3 כפות סוכר
2 מנגו בשלים

אופן הכנה:
• מערבבים בסיר קטן את המים, הטפיוקה והסוכר ומביאים לרתיחה על אש בינונית. מנמיכים את האש ומבשלים תוך ערבוב מפעם לפעם כרבע שעה, או עד שהתערובת מסמיכה מאוד והפנינים נעשות שקופות. מכבים את האש ומקררים.
• מערבבים בסיר קטן את פירות היער הקפואים, המים והסוכר ומביאים לרתיחה על אש בינונית. מנמיכים את האש ומבשלים כעשר דקות עד שהרוטב מתחיל להסמיך. מקררים.
• מוסיפים לטפיוקה שהתקררה את נוזל הקוקוס ומערבבים היטב עד שמתקבל פודינג אחיד וסמיך. מקררים במקרר שעה לפחות, עדיף יותר.
• לקראת הגשה מקלפים את המנגו וחותכים לקוביות בינוניות.
• מרכיבים את הקינוח: מניחים בתחתית כלי הגשה כף-שתיים של קוביות המנגו, מעל יוצקים את פודינג הטפיוקה ומעליו מניחים כף של רוטב פירות היער.
• מגישים מיד או שומרים במקרר מכוסה בניילון נצמד.



הערות:
• אפשר להשתמש בכל פרי או תערובת פירות שאוהבים. לטעמי עדיף לבחור בפירות שמרקמם רך, כמו אפרסק, שזיף, משמש, אננס וכו'.
• אפשר להחליף סוכר לבן בכמות זהה של סוכר חום בהיר.
• אם רוצים רוטב פירות יער דליל יותר, פשוט מבשלים פחות זמן או מוסיפים קצת יותר מים.
• בזמן הבישול הטפיוקה נהיית מאוד סמיכה וג'לית – אל תבהלו. היא אמורה להיות כזאת. אחרי שהיא תתקרר ותעורבב עם נוזל הקוקוס, היא תגיע למרקם האמיתי הרצוי.
• רוצים להשביח את הפודינג עוד יותר? – תוסיפו יחד עם נוזל הקוקוס כפית תמצית וניל או כף אלכוהול שאתם אוהבים.
• את המתכון המצולם עם הסברים צעד אחרי צעד אפשר לראות כאן.

[divider]

בטורים הקודמים:
מטבוחה פיקנטית
עוגת ביסקוויטים עם קרם לימון

עוגת דובדבנים חמוצים

פאי רועים עם פירה ובשר טחון

עוגיות דאבל שוקולד במילוי ריבת חלב

מתכון לקינוח שכבות עם קרם גבינה, פירות ופירורי עוגיות

מתכון למאפינס ירקות עם קמח מלא


>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי


צילומים: אולגה טוכשר