טעמים בעמקים 2015 – פסטיבל קולינרי בצפון - foodpage - כל המתכונים במקום אחד replicas watch china
רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home - כתבות קולינריה - טעמים בעמקים 2015 – פסטיבל קולינרי בצפון

טעמים בעמקים 2015 – פסטיבל קולינרי בצפון

קחו הפסקה קטנה מעבודה, לימודים ומטלות הבית וקפצו לפסטיבל טעמים בעמקים. שעה וחצי מתל אביב יחכה לכם נוף ירוק, אוכל משובח וחקלאות מתקדמת

בשנה שעברה כבר המלצתי לכם לארוז תיק קטן, בקבוק מים והרבה מצב רוח ולנסוע לצפון, לכיוון אזור העמקים, כדי להנות מהירוק שמסביב, האוכל המשובח והאווירה הכל כך רגועה ושלווה שיש לעמק להציע, בעיקר בימים שבהם נחגג באזור פסטיבל “טעמים בעמקים”.

כבר 11 פעמים שהפסטיבל הזה מתקיים כשבשונה מפעמים קודמות, הפעם מדובר באירוע ששם בקדמת הבמה את החקלאות ותוצרת העמק ובעיקר את פרי עמלם של האנשים שגרים וחיים את האזור.

הפסטיבל, שמתקיים החל מהיום (15.2) ועד 26.2 הוא הזדמנות נהדרת לחזות בפריחה של סוף החורף, להכיר מסעדות שטרם יצא לכם לבקר בהן ולטעום יינות מקומיים, גבינות בעבודת יד, ירקות שגודלו בהמון אהבה ועל הדרך גם להכיר אמנים מקומיים שיציגו את עבודותיהם בחלק מן המסעדות.

טעמים-בעמקים---כרמל-יבוליםחסה סלנובה שהיא לא רק יפהפיה אלא בעיקר נורא נורא טעימה. הצצה לגידולים של משק כרמל.
צילום: רחלי קרוט

כך למשל תוכלו לבקר במושב יוגב שם גרות אחת ליד השנייה 2 משפחות. משפחת כרמל שעוסקת בחקלאות ומגדלת אפונה סינית מדהימה, נבטים, חסה סלנובה (מרהיבה וכל כך טעימה) ועוד ירקות מיוחדים (בכניסה למשק ישנה חנות קטנה שבה ניתן לקנות את הירקות). והשנייה משפחת בר און ובראשה דורון שמנהל את “המטבח של דורון בר און” – אחד המקומות היותר טובים שיצא לי לאכול בהם. המקום מציע מנות שנשענות ברובן על התוצרת המקומית, מסלטים מיוחדים של קייל ברוטב איולי אנשובי ואפונה סינית מוקפצת עם פטריות ועד לחם תירס (בקרוב מתכון שלו!) ושקשוקה עם שעועית שחורה.

טעמים-בעמקים---דורון2המון ירקות, רטבים עדינים ושילובים מיוחדים – חלק מהמנות במטבח של דורון בר און.
צילום: רחלי קרוט

וכן, שווה לנסוע לשם במיוחד בשביל לאכול שם. עד כדי כך טעים.

– המטבח של דורון – פתוח בימי חמישי משעה 19:00 (מנות טאפאס ויין) ובימי שישי משעה 9:30 ועד 15:00 (ארוחות בוקר וצהריים מ-78 שקלים). מומלץ מאוד להזמין מקום לפני ההגעה. טלפון: 04-9893247

– כרמל יבולים (חנות המשק) – פתוח מדי יום משעה 9:00 ועד 17:00 ובימי שישי משעה 8:00 ועד 14:00. טלפון: 04-9891858

טעמים-בעמקים---דורוןאל תפספסו את השקשוקה, היא שווה נסיעה עד לשם. 
צילום: רחלי קרוט

עוד אופציה נהדרת לסגור איתה את היום, בעיקר אם טיילתם באזור מהבוקר, היא קימל בגלבוע. האחות הקטנה-גדולה והירוקה של קימל בתל אביב של השף שאול בן אדרת שמשקיפה אל עבר עמק יזרעאל ומתהדרת בנוף עוצר נשימה. המסעדה תציע במהלך הפסטיבל תפריט מיוחד (במחיר העיקרית תקבלו גם מנה ראשונה וקינוח במחיר מוזל של 19 ש”ח). בין העיקריות – נודלס עוף בקארי, פיש אנד צ’יפס עם מיונז לימוני, ביף סטרוגנוף ועוד. ואל תפספסו את הפטה כבד וגזר מקורמל בראשונות.

– קימל בגלבוע – פתוח בימים א’-ג’ משעה 12:00 ועד 22:00, ובימים ד’-שבת משעה 9:00 ועד אחרון הלקוחות. טלפון: 04-6895566

טעמים-בעמקים---קימלהגזר המקורמל מרים את המנה הפופולרית למעלה. קימל בגלבוע.
צילום: רחלי קרוט

מסעדות נוספות שמשתתפות בפסטיבל ויציעו תפריטים מיוחדים: אדלה – רמת ישי, אוקטגון – נהלל, בלה – בית שערים, דורון בר און – מושב היוגב, המטבח של איילת (כשר) – יוקנעם המושבה, טנדוקה (כשר) – יקנעם המושבה, לימוזין – רמת ישי, נילי כהן מינץ (כשר) – בית לחם הגלילית, קימל בגלבוע.

חשוב לציין כי לכל אחת מהמסעדות שודך יקב מקומי שיככב במסעדה כך שתוכלו לטעום גם מהכרמים בעמק וגם לסייר בכל אחד מהיקבים כדי לקבל הצצה לתהליך הכנת היין. היקבים המשתתפים: יקב גבע, יקב טוליפ, יקב סריג, יקב עמק יזרעאל ויקב שדות.

טעמים-בעמקים-ייןזה הנוף שיחכה לכם כשתגיע לבקר ביקבים. לא כולל הסוסים שהגיעו בהפתעה :)
צילום: רחלי קרוט

כל הפרטים על הפסטיבל כולל מסלולי הטיול המיוחדים, סדנאות בישול, שווקי איכרים ותפריטי המסעדות באתר הפסטיבל.

רחלי קרוט
גדלתי מתחת לסינר ההונגרי של סבתא ולצד הפירושקי והלביבות של סבא. הטעמים האלה הפכו שנים אחר כך לתשוקה גדולה לאוכל ולזיכרונות שמגיעים ביחד איתו.

מגדלת עגבניות שרי, פלפלים חריפים ואת הכלבה הפחוסה שלי, ובין לבין עורכת את אתר פודפייג'.

וכן, יש לי באמת אלרגיה נפשית לטונה.
רחלי קרוט
רחלי קרוט
רחלי קרוט

מתכונים אחרונים מאת רחלי קרוט (צפו בכולם...)

רחלי קרוט
raheli.krut@gmail.com

כתבו משהו נחמד...

כתובת האימייל שלך לא תוצג בפומבי.שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top