עוגת בננות הפוכה עם מייפל ופקאנים

מאת: raheli

עוגת בננות הפוכה, סופר רכה ועסיסית, עם מייפל ופקאנים. אחרי שתכינו אותה פעם אחת לא תפסיקו להכין אותה שוב ושוב

סטריפ משהו טעים
אחת העוגות הכי מוצלחות שאמא שלי נוהגת להכין, בעיקר כשיש מלא שאריות של שוקולד שבור במקרר, היא עוגת בננות רכה עם שברי שוקולד בתוכה.

העוגה הזו, שהיא תמצית הבלבוסטיות, הפכה למתוק האולטימטיבי ליד התה של הבוקר. טוב נו, אני לא אשקר, אני לא שותה תה בכלל, והעוגה הזאת מתחסלת באותה מהירות שבה מכינים אותה. שזה אומר שעד הבוקר לא נותר ממנה פירור. אבל תזרמו עם הדמיון והמראה של פרוסת עוגה ליד תה רותח.

כך קרה שהשבוע כשנתקלתי ב-3 בננות בקערה, שאין לי מושג למה קניתי אותן - הרי תמיד הן נרקבות ומסיימות את חייהן בפח, החלטתי להכין מהן עוגה. לא את זו של אמא שלי (לשם שינוי לא התחשק לי שוקולד) אלא כזאת שאפשר לשלב בתוכה גם מייפל, בעיקר את זה שקיבלתי לפני כמה ימים מגרמניה (תודה ליאת!).

בכלל, אם יש שילובים אלמותיים, כמו שוקולד ודובדבנים, ריבת חלב וקוקוס, לימון ונענע ותפוחים עם קינמון, הרי שבננות ומייפל מככב גבוה ברשימה הזאת.

ועזבו טעם, המרקם שלה. הו המרקם. רך בזכות הבננות, עסיסי בזכות סירופ המייפל ומלא בהפתעות קראנצ'יות של פקאנים שמתחבאים בין ביס לביס.

אתם באמת, אבל באמת חייבים להכין אותה.

ומילה קטנה שאני ממש מרגישה צורך לכתוב לכם – שלבי ההכנה נראים ארוכים נורא, זה בגלל שהפעם החלטתי לפרט קצת יותר. אם לתמצת שם את הכל מדובר בערבול המצרכים הרטובים, הוספה של היבשים ושוב ערבול. ואז פשוט להעביר לתבנית שיש בה בננות חתוכות. זה הכל. נרגעתם? יופי, קדימה להכין.

DSC_0260-600

עוגת בננות הפוכה עם מייפל ופקאנים


מבוסס על המתכון הזה עם שינויים והתאמות • תבנית מרובעת 20X20

מצרכים:
1/2 כוס מייפל אמיתי
100 גרם חמאה, רכה (לא נמסה)
3 בננות בשלות (אחת מעוכה ו-2 חתוכות לאורך באמצע)
100 גרם סוכר חום כהה
100 גרם סוכר לבן
3 ביצים XL
כפית מחית/תמצית וניל
כפית שטוחה קינמון
250 גרם קמח
שקית אבקת אפייה
50 גרם שקדים טחונים דק דק
כפית אבקת סודה לשתייה
גביע (200 מ"ל) יוגורט רגיל
15-20 פקאנים טבעיים

אופן הכנה:
• מחממים תנור ל-150 מעלות. בבקשה לא יותר מזה.
• משמנים היטב תבנית 20X20 – שימו לב לא לדלג על השלב הזה אחרת לא תוכלו להפוך את העוגה! חותכים 2 פסים בעובי התבנית של נייר אפייה, משמנים את התבנית עם ספריי שמן או חמאה ומניחים נייר אפייה אחד לאורך התבנית כך שהשוליים שלו יבלטו החוצה (דרכם תוכלו אחר כך להרים את העוגה) ואת נייר האפייה השני שמים מעליו לכיון השני, כך שתיווצר צורה של פלוס. משמנים שוב מעל ניירות האפייה.
• שופכים על תחתית התבנית 1/3 כוס מייפל. מניחים על המייפל את הבננות החתוכות (2 בננות) כשהחלק החתוך כלפיי מטה. מפזרים מסביב פקאנים. מניחים בצד.
• בקערת מיקסר, עם וו גיטרה, שמים חמאה, סוכר חום ולבן, ביצים, וניל ובננה אחת מעוכה. מערבלים על מהירות בינונית (זהירות, בהתחלה זה קצת משפריץ) במשך 3-4 דקות עד שהחמאה נטמעת לגמרי בתערובת וכל המרכיבים מתאחדים. זה בסדר אם יש גושים קטנים של בננה.
• מוסיפים קמח, קינמון, אבקת אפייה, שקדים טחונים וסודה לשתייה ומערבלים על מהירות איטית עד שכל המרכיבים כמעט מתאחדים אבל לא גמרי.
• מוסיפים את היוגורט ומערבלים רק עד שהתערובת הומוגנית. שימו לב לא לערבל יותר מדי אלא רק עד שהקמח והיוגורט נטמעים היטב במסה של העוגה.
• מעבירים את תערובת העוגה על הבננות והפקאנים שבתבנית. חשוב לעשות את זה בזהירות כי לבננות יש נטייה לזוז ממקום למקום בגלל המייפל שהן נמצאות מעליו. זה בסדר אם הבננות יזוזו קצת אבל תנסו שזה יקרה כמו שפחות. אגב, אם תציצו בתמונות תראו שהבננות שלי לגמרי זזו הצידה. המממ אני לא דוגמה טובה.
• אופים את העוגה בטמפרטורה של 150 מעלות במשך 45-60 דקות או עד שהעוגה קפיצית למגע וקיסם שמוחדר אליה יוצא עם פירורים לחים. אפשר לדעת גם שהיא מוכנה לפי הצבע הענברי שלה.
• מיד כשהעוגה יוצאת מהתנור דוקרים אותה עם קיסם בכמה שיותר מקומות, מזלפים את המייפל שנשאר לכם (1/3 כוס) ומחכים שהעוגה תספוג את המייפל.
• מחכים 10 דקות והופכים את העוגה על צלחת הגשה. מקלפים בעדינות את נייר האפייה ומגישים בטמפרטורת החדר.

DSC_0266-600

הערות חשובות


1. את 2 הבננות שצריך לחתוך ניתן לחתוך רק באמצע ואז יווצרו לכם 2 חצאיים או לנסות ולחתוך עוד פרוסה ארוכה כך שיווצרו לכם 3 פרוסות יותר דקות. בעיני הגרסה הדקה יותר גם טעימה יותר אבל מסתבר שלא קל לחתוך בננה לאורך. מצד שני, אם זה מתחרבש לכם, אל תדאגו ותשימו את הבננה שהתפרקה כמו שהיא על תחתית התבנית. זה יוצא לא פחות יפה. מניסיון.

2. בבקשה בבקשה תשתמשו במייפל אמיתי. הגרסה בטעם מייפל פשוט לא טעימה ונורא נורא מתוקה.

3. ואגב מייפל, אני אוהבת את העוגה הזאת ממש ממש רכה וספוגה במייפל אז בסיום האפייה אני מזלפת עליה מהנוזל הזהוב הזה ממש בנדיבות. זה כמובן תלוי בכם כמה אתם רוצים את העוגה שלכם מתוקה – אפשר לזלף 2-3 כפות ואפשר גם חצי כוס. אם אתם לא בטוחים לכו על הגרסה המצומצמת עם 2 כפות מייפל. אחרי שתטעמו תמיד תוכלו להבריש את העוגה מלמעלה עם עוד מייפל.

4. אין לכם שקדים טחונים? המירו אותם בקמח רגיל. במקום 50 גרם שקדים תוסיפו 50 גרם נוספים של קמח.

5. לא אוהבים פקאנים? אפשר להחליף באגוזי לוז חצויים, אגוזי מלך או כל אגוז אחר שאתם אוהבים.

6. ממש ממש חשוב לאפות את העוגה על תבנית משומנת עם נייר אפייה, החלק התחתון שלה מאוד דביק ורק עם שימון טוב ונייר אפייה אפשר להפוך אותה בקלות בלי שהבננות ישארו דבוקות לתבנית.

בטורים הקודמים של "משהו טעים":
סלט מלפפונים הונגרי
סלט חסה עם הרוטב הכי טעים בעולם

כרובית בדבש, צ'ילי ולימון

בייגל בציפוי שומשום

עוגת ביסקוויטים עם שוקולד

כדורי שוקולד בציפוי קוקוס (טבעוני)

סלט כרוב וגזר עם שומשום

עוגת שוקולד ללא קמח

הכנתם? יש לכם שאלות לגבי המתכון? כתבו למטה בתגובות או פרסמו את התמונות של העוגה שהכנתם בקבוצת הפייסבוק