דפי שוקולד עם קונפטי חמוציות ופקאנים או: דמעות של אושר

מאת: raheli

4 מצרכים, שלבי הכנה מהירים ופשוטים וגם לכם תהיה קופסה עם שברי שוקולד מענגים מנוקדים בפקאנים וחמוציות. הכי אושר מתוק

סטריפ משהו טעים
לפני שבועיים חגגו זוג חברים אהובים, רותם ואיל, את הולדת התאומים שלהם. למרות שאני נחשבת לרגשנית לא קטנה, ברית או חגיגות ימי הולדת של ילדים לא נכללים אצלי ברשימת האירועים שגורמים לי להזיל דמעה. אגב, פרסומת של קוטג' דווקא כן. גם חתול שמסתובב ברחוב.

לקראת סוף האירוע, אחרי מצגת מקסימה על התאומים (שאגב, יש להם את הריח הכי ממכר בעולם), פצחו השניים בנאום שלאחריו לא נשארה עין יבשה באולם. הרגע הזה, שבו רעד קטן של התרגשות חלף על פניהם והמילים מיאנו לצאת החוצה, הפך את כולנו לחמאה מומסת. רק היה חסר קצת קמח לפזר עלינו והייתם מקבלים אחלה עוגיות.

ואני מספרת לכם את זה, כי אחרי נהר הדמעות וההתרגשות (מזל שהבאתי משקפי שמש) הגיע שלב הקינוחים. ואם יש משהו אחד שיכול לעצור לי את הדמעות ולעלות חיוך של עונג זה קינוח, עדיף עם שוקולד.

אז נכון שהיה שם מלבי מוצלח ונשיקות מרנג בחנקן וגם איזה קראמבל מפונפן, אבל דווקא דפי שוקולד עם פיסטוקים וחמוציות היו אלה שגנבו את ההצגה.

הם לא התיימרו להיות ה-קינוח, גם לא ניסו לקחת את אור הזרקורים, אבל משהו בשילוב הזה שבין המרירות והמתיקות של השוקולד הקר ביחד עם החמיצות של החמוציות והקראנצ'יות של האגוזים הצליח לגרום לכולנו לחזור שוב ושוב אל השולחן כדי למלא צלחת עם השברים האלה.

600משטחים את השוקולד על נייר אפייה, מפזרים פקאנים וחמוציות ומעבירים למקרר. צילום: רחלי קרוט


הימים חלפו, הדמעות נמחו ולפני כמה ימים החלטתי להכין ביסקוטי ולטבול בשוקולד מומס. מה שלא ידעתי, זה ש-300 גרם שוקולד הם קצת יותר מדי ל-20 ביסקוטי ולכן לא הייתה ברירה אלא לקחת את השוקולד שנותר ולהכין ממנו דפי שוקולד כמו שזללתי באירוע.

אתם מבינים, זה לא שהתכוונתי להכין את זה, באמת שלא, זאת פשוט יד נעלמה שהחליטה בשבילי שאין ברירה וחייבים למצוא פתרון לשוקולד שנותר.

הו, נהדר. בסוף אפילו מצאתי תירוץ די מוצלח.

ואתם? עזבו תירוצים ורוצו להכין את השברים האלה. מבטיחה לכם דמעה של סיפוק וחיוך של הנאה.

DSC_0423-600קופסת פח וינטאג'. 20 ש"ח ברשת חנויות דנדש - רשת רהיטי יד שנייה. צילום: רחלי קרוט



דפי שוקולד עם קונפטי חמוציות ופקאנים


מצרכים:
180 גרם שוקולד מריר קצוץ דק או שוקולד צ'יפס
15-20 פקאנים טבעיים
1/3 כוס חמוציות
6 משמשים יבשים
כף אבקת נוגט – אופציונאלי

אופן הכנה:
- מחממים מחבת (בלי שמן) וקולים מעט את הפקאנים. רק עד שהם חמים ומעט משחימים, אבל ממש מעט. מעבירים לקרש חיתוך, ממתינים כמה דקות עד שהם יתקררו מעט ושוברים אותם לחצי.
- קוצצים את המשמשים לקוביות די גדולות. זה יוצא בערך 6 קוביות ממשמש אחד.
- בקערה שמתאימה למיקרו מניחים 150 גרם שוקולד מריר (קצוץ דק או שוקולד צ'יפס). מכניסים למיקרו למשך 30 שניות ומערבבים. מחממים עוד 30 שניות ושוב מערבבים. חוזרים על הפעולה עד שכל השוקולד נמס לגמרי ומבריק.
- מוסיפים לשוקולד המומס את השוקולד שנותר (30 גרם) ומערבבים היטב עד שהשוקולד נמס. סבלנות, לוקח כמה דקות לחום של השוקולד המומס להמיס את השוקולד הקר.
- על תבנית (שאפשר להכניס למקרר) מניחים נייר אפייה ושופכים מעל את השוקולד המומס. מיישרים לגובה של 2-3 מ"מ.
- מפזרים מעל את הפקאנים שהתקררו, חמוציות, משמשים ואבקת נוגט. מעבירים למקרר עד שהשוקולד מתקשה.
- שוברים לחתיכות ומעבירים לכלי סגור. שומרים במקרר וזוללים בלי להפסיק.

הערות, הארות ושאר חיות בית:
- המסת השוקולד ב-2 שלבים - קודם במיקרו ולאחר מכן בתוך השוקולד המומס, נועדה כדי לטמפרר את השוקולד במהירות בלי להסתבך עם טמפרטורות וקירור השוקולד על השיש. הטמפרור הזה נועד כדי לאפשר לכם להחזיק את השוקולד ביד מבלי שהוא ימס בחום הידיים וכדי לאפשר שמירה שלו גם מחוץ למקרר, בעיקר בחורף. למרות זאת, אני ממש ממליצה לשמור את השברים האלה במקרר גם כי השוקולד מאוד טעים כשהוא קר, וגם כי הטמפרור הוא לא לגמרי מדויק כך שיש סיכוי שהשוקולד יתרכך בחוץ.
- אפשר כמובן להחליף את הפקאנים בכל אגוז שאוהבים - אגוזי מלך, אגוזי לוז, פיסטוקים וכדומה. רק מומלץ להשתמש באגוזים טבעיים ורק לקלות אותם קצת קודם.
- עוד אופציות לשדרוג - אננס מיובש חתוך לקוביות, אוכמניות מיובשות, גילופי קוקוס, סוכריות צבעוניות, פולי קקאו ועוד כיד הדמיון שלכם. רק מומלץ שאחת התוספות יהיה מעט חמצמץ.
- אבקת נוגט מוסיפה גם מראה של אבקת פיות עדינה וגם טעם אגוזי. אין בעיה לוותר עליה אם אין לכם בבית.
- כן, אפשר עם שוקולד חלב או לבן. אגב, הצבעוניות של החמוציות ביחד עם הפיסטוקים תראה נהדר על שוקולד לבן.
- אם תכינו את הממתק הזה בגרסה העגולה, כמו מטבעות, תגלו שכולם יקראו לזה מנדיאנטים. כן, אכן שם מוזר שמקורו בפירוש הלטיני למילה מנדיקאנס - קיבוץ נדבות שהזכיר להם ככל הנראה את המטבעות שניתנו לעניים.

DSC_0405-600

[divider]

בטורים הקודמים של "משהו טעים":
לביבות בצל משודרגות
עוגת בננות הפוכה עם מייפל ופקאנים

סלט מלפפונים הונגרי

סלט חסה עם הרוטב הכי טעים בעולם

עוגת ביסקוויטים עם שוקולד


 

הכנתם? יש לכם שאלות לגבי המתכון? כתבו למטה בתגובות או פרסמו את התמונות של הקינוח שהכנתם בקבוצת הפייסבוק