בישקוטים עם חמאת בוטנים וקרם שוקולד

מאת: mor

רוצים להרשים את האורחים עם קינוח יפהפה אבל אין לכם זמן? זה המתכון בשבילכם! 5 דקות עבודה והיצירה המתוקה הזו שלכם

[caption id="attachment_12031" align="alignleft" width="292"]צילום: מור כהן מכאן הכל התחיל. צילום: מור כהן[/caption]

אין הרבה דברים יותר מרשימים מקינוח חגיגי. מאז ומתמיד התרגשנו כולנו למראה קינוחי שכבות עוצרי נשימה בקונדיטוריות יוקרתיות. ובשנים האחרונות, עם כניסת תכניות הבישול והריאליטי (מי אמר מאסטר שף?) לחיינו, אין כמעט אחד שלא מרגיש משהו להישמע המילים "קרוקמבוש" או "ביצת פברז'ה".


הבעיה היא, שלא תמיד יש לנו זמן – או כח, אם להיות כנים – כדי להכין קינוח מושקע כזה. אבל אנחנו רוצים! כל כך רוצים להכין משהו שיגרום לכל האורחים והחברים והמשפחה לפעור את עיניהם, לפלוט קריאת השתאות ולזעוק "כמה ימים עבדת על היצירה הזו?".


מן הסתם, בהמשך התרחיש הזה שמתנהל בראש שלנו אנחנו משיבים "מה, זה? כלום. חמש דקות. הכנתי את זה כשחזרתי מהעבודה בשבע בערב, בעודי לבושה שמלה הדורה, שרשרת פנינים ונעלי עקב, עם שני ילדים על הידיים. תוך כדי כפיפות בטן, כמובן.. נפש בריאה בגוף בריא".


אז אני פה כדי לעזור ולומר לכם שזה אפשרי! החלק של קינוח בחמש דקות, בכל אופן. לגבי כל השאר – באיזה שלב של היום תכינו את הקינוח, מה תלבשו תוך כדי, בכמה ילדים תטפלו ואיזו פעילות גופנית תעסקו באותו הזמן – את זה אני משאירה בידיים שלכם.


הסוד בסנדוויץ' השוקולד וחמאת הבוטנים החגיגי שלנו הוא בישקוטים קנויים. לא צריך לנפות קמח ואפילו לא להדליק תנור, רק לפתוח את האריזה ולחלץ את הבישקוטים. חוץ מזה, מערבבים חמאה וחמאת בוטנים (אני השתמשתי בזו עם שברי בוטנים של מגה) לקרם ובנפרד מקציפים שמנת מתוקה עם חלב ואינסטנט פודינג שוקולד. מורחים מעט קרם חמאת בוטנים מעל כל בישקוט, מזלפים תלוליות קצפת שוקולד ומניחים בישקוט נוסף מעל – זהו. לכו לבחור לעצמכן שמלה הדורה או לעצמכם חליפת שלושה חלקים והתחילו להתאמן מול המראה על המשפט הבא: "מה, זה? כלום. חמש דקות".


מצרכים:
32-36 בישקוטים (בחבילה של מגה יש 24 בישקוטים, שזה 200 גרם, אז מדובר בחבילה ושליש-חבילה וחצי)
2-3 כפות חלב
150 גרם חמאת בוטנים מגה (חלקה/עם שברי בוטנים)
100 גרם חמאה רכה
15 גרם (1 כף) אבקת סוכר (לא חובה)
80 גרם (1 חבילה) אינסטנט פודינג שוקולד מגה
120 גרם (1/2 כוס) חלב
250 מ"ל (1 מיכל) שמנת מתוקה


 אופן הכנה:
• מברישים את החלק ה"תחתון" (ללא הסוכר) של כל הבישקוטים במעט חלב, רק על מנת לרכך אותם קצת.
• מניחים חמאת בוטנים וחמאה (ואבקת סוכר, אם רוצים) בקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומפעילים ל-3-5 דקות, עד לקבלת קרם חלק. מניחים בצד.
• מניחים אינסטנט שוקולד, חלב ושמנת מתוקה בקערת המיקסר. מחברים וו בלון ומקציפים, עד לקבלת קצפת יציבה מאד. מעבירים לשק זילוף עם צנתר חלק/משונן, לא קריטי.
• להרכבה: מניחים כפית-שתיים של קרם חמאת בוטנים על הצד הפנימי (זה שהברשנו בחלב) של חצי מהבישקוטים. מיישרים עם הכפית או עם פלטה מדורגת קטנה.
• מזלפים ארבע-שש "טיפות" (או יותר, תלוי בקוטר הצנתר) של קצפת שוקולד מעל קרם חמאת הבוטנים.
• מניחים בישקוט נוסף מעל הקצפת, עם החלק מצופה הסוכר כלפי מעלה.


 הערות
• יש לשמור במקרר.
• המתכון מניב 12-16 "סנדוויצ'ים". הכמות תלויה בכמות הקרם והקצפת בכל סנדוויץ'.


>> לבלוג של מור כהן - מורקייק
צילומים: מור כהן

מחפשים עוד מתכונים מעולים? נסו את אלה:
פלפלים מלאים כל טוב
מרק ירקות עם קוקלות

ניוקי ברוטב שקשוקה
חצ'פורי משודרג
צלי עוף עם שעועית ירוקה וארטישוק
סלט בורגול עם עדשים שחורות וכרוביות
מרק ירקות עם כופתאות סולת
שלגיות קוקוס