מטבוחה פיקנטית

מאת: olga

מעולה לשקשוקה או לרוטב דגים, נהדרת לצד המנה העיקרית והכי טעים? לנגב אותה עם חלה. הוציאו את העגבניות והפלפלים ובואו להכין מטבוחה

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר
אם היינו צריכים לשחק במשחק משונה, אך לגמרי אפשרי, שנקרא "תמצא מכנה משותף בינך לבין אייל שני", הייתי אומרת שמה שמאחד אותי ואותו היא האהבה הטהורה לעגבניות. אני אוהבת עגבניות באשר הן, ללא הבדלי זן, צבע או צורה. אני יכולה לאכול עגבנייה כמו שאוכלים תפוח, ביס אחרי ביס, רק היא וקצת מלח גס. היא טובה לי בסלט, כמרכיב עיקרי של רוטב, בזכותה אני אפילו די מחבבת קטשופ. בוודאי  ניחשתם שגם מטבוחה אינה יוצא מן הכלל.

אם לוקחים בחשבון שמהבחינה הבוטנית עגבנייה מוגדרת כפרי, אז אפשר לומר שמטבוחה היא בעצם סוג של ריבה. רק "סוג של", כי מבשלים אותה ארוכות בתוספת מעט סוכר והרבה תבלינים, שיחד עם פלפלים, שום ושמן זית הופכים את הסלט החם והפשוט למעדן נדיר. כמובן שניתן לשלוט ברמת החריפות, אבל אני מציעה ללכת עם העניין הזה עד הסוף. מטבוחה חריפה פותחת תיאבון וגורמת לדם לזרום מהר יותר בעורקים. היא סופר משביעה, כי היא בדרך כלל מגיעה יחד עם חלה לבנה ושמנמנה. היא אדומה כמו הפועל עם נגיעות צבעוניות של פלפלים. בתור תוספת היא תשדרג כל מנה עיקרית, והיא אפילו יכולה להיות בסיס מעולה לשקשוקה או רוטב לדגים.

בקיצור, נצלו את עונת העגבניות שבשיאה ותכינו לכם קצת מטבוחה. בעצם למה קצת? אם כבר, אז תכינו הרבה, כי יש לה נטייה להיעלם מהמקרר :)

מטבוחה ביתית


מצרכים:
8 עגבניות גדולות בשלות
2 גמבות צבעוניות
פלפל ירוק חריף
4-5 שיני שום
כף פפריקה מתוקה
כפית וחצי מלח
כפית וחצי סוכר
כפית פפריקה חריפה (אופציונלי)
חצי כפית פלפל שחור (אופציונלי)
3-4 כפות שמן זית / קנולה

אופן הכנה:
• מקלפים את קליפת העגבניות וחותכים אותן לקוביות גדולות (ניתן לקלף עם קולפן או לחרוץ איקס במרכז כל עגבניה, להניח במים רותחים ל-2 דקות ולאחר מכן לקלף). את הגמבות והפלפל החריף חותכים לרצועות דקות, את השום – לפרוסות דקות.
• מניחים בתחתית הסיר את כל הפלפלים, מעליהם – את העגבניות והשום, מכסים ומבשלים על אש נמוכה כשעה עד שהעגבניות מפרישות את מיציהן והפלפלים מתרככים. אין צורך לערבב.
• אחרי שעה של בישול מערבבים את תכולת הסיר, מוסיפים את התבלינים, מערבבים שוב וממשיכים לבשל על אש נמוכה ללא מכסה במשך 30-40 דקות נוספות עד שרוב הנוזלים מתאדים. אם רוצים מטבוחה סמיכה יותר, מבשלים קצת יותר זמן.
• מכבים את האש, מוסיפים את השמן ומערבבים בפעם האחרונה. במידת הצורך מתקנים את התיבול.
• מגישים מיד בליווי חלה או משתמשים בתור בסיס לשקשוקה.
• שומרים במקרר בכלי אטום.



הערות:
• כדאי לבחור עגבניות בשלות אך קשות.
• אפשר להשתמש בכל פלפלים שיש בבית. אני אוהבת אוכל צבעוני.
• אם אתם לא אוהבים חריף, תשתמשו בחצי פלפל ירוק או תוותרו על פפריקה חריפה.
• שמן זית ממש משדרג את המטבוחה, אז ככל שתשימו ממנו יותר, כך יצא יותר טעים. תעשו חשבון נפש לבד.
• את המתכון המצולם, עם הסברים צעד אחרי צעד, תוכלו למצוא כאן.

[divider]

בטורים הקודמים:
עוגת ביסקוויטים עם קרם לימון
עוגת דובדבנים חמוצים

פאי רועים עם פירה ובשר טחון

עוגיות דאבל שוקולד במילוי ריבת חלב

מתכון לקינוח שכבות עם קרם גבינה, פירות ופירורי עוגיות

מתכון למאפינס ירקות עם קמח מלא

מתכון לצ'אטני תפוחים


>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי


צילומים: אולגה טוכשר