קרמוגית של קרין גורן או: סודות ששמרתי בבטן

מאת: raheli

קרמוגית! אחרי המון תגובות נלהבות, קרין גורן מגלה לכם את המתכון שלה לקרמוגית במילוי נוטלה. וגם: הסודות המתוקים נחשפים

סטריפ משהו טעים


תרשו לי להתחיל את הטור עם וידוי קטן. את קרין גורן, האישה שהמציאה את המושג שחיתות מתוקה ועוד כמה מושגים שנכנסים תחת ההגדרה עונג, לא חיבבתי בהתחלה. אל תשאלו אותי למה. בעצם, אולי כדאי שתשאלו.


בדיעבד, נראה לי ששמחת החיים שהשתקפה מהמסך קצת הרתיעה אותי. תחשבו על חברה רחוקה שפוגשים פעם בשנה, במקרה ברחוב, ומגלים שהיא לא מפסיקה לחייך אליכם. מצד אחד זה משמח, מצד שני קצת מלחיץ. אני, משום מה, נצמדתי לתיאור השני.


המהפך התחיל שהכנסתי את הספר הראשון שלה "סודות מתוקים" למטבח. מתכון ועוד מתכון, מחמאות גררו מחמאות, ובסוף יצא שהתאהבתי. הדובדבן, אגב, הגיע שנים אחרי, כשערכתי את מדור האוכל של נענע10 והבנתי כמה קשה לקלוע לטעמם של האופים הביתיים, כמה לא מובן מאליו לדעת לספר את סיפורה של העוגה, להבין מה ירצו להכין בבית ואיך בכלל מגישים את המתכון בצורה הכי טובה – מהצילום והסטיילינג ועד אופן כתיבת המתכון כך שיהיה נהיר וידידותי לכולם. ואפילו לא הזכרתי את טיב המתכון עצמו. לא, זה לגמרי לא פשוט כמו שזה נראה. וגורן, חייבים להודות, עושה את זה במיומנות מעוררת התפלאות.


צילום: רחלי קרוט


בלי לבדוק, אני בטוחה שאילולא הייתה מחליטה להוציא ספר כל שנה, מאות אלפים היו מתמידים וקונים את ספריה, אבל ההחלטה להוציא ספר 3 שנים אחרי ספרה הקודם "סודות מתוקים 2" מוסיפה לה לא מעט נקודות זכות. לפחות אצלי.


אז כן, כמו שהבנתם, מלכת האפייה השיקה ספר חדש. שאם לחזור רגע לפסקה הקודמת, מגיע 3 שנים אחרי ספרה הקודם. והזמן שעבר אכן ניכר במתכונים ובאיכותם. החשיבה, הצילום (דניאל לילה המוכשר), ההערות לצד כל מתכון והרעיונות הרבים הם ללא ספק תוצר של השקעה ארוכה.


"אם לסבתא היה מיקסר" (139 ש"ח) הוא ספר שבראש ובראשונה יחזיר אתכם לימים שבהם עמדתם מתחת לסינר של אמא, סבתא או במקרה שלי גם אבא וסבא. מדובר במתכונים שהתעצבו ונרקמו לפני שנים אבל קיבלו אינטרפרטציה חדשה ומשודרגת בספר. כך למשל תגלו איך להכין עוגת ביסקוויטים משולשת (שמסתבר שרק לי לא הכינו בילדות), ריבועי ריבה ופירורים שהשתדרגו עם שקדים וקרם בוואריה עם תמונה שתגרום לכם לרוץ לסופר לקנות סירופ שוקולד של פעם.


קרמוגית


התחלתי עם וידוי ואסיים עם אחד. לפני כמה ימים יצא לי להתקל בגורן באירוע השקה של מוצר חדש מבית סוגת שגורן לקחה חלק בפיתוח שלו. מדובר בתחליף סוכר על בסיס סוכרלוז שמהווה אלטרנטיבה לחולי הסכרת, ובכלל למי שרוצה קצת לשמור (21.99 ש"ח לצנצנת של 100 גרם).


למרות השנים הלא מעטות בהם אני עוסקת בתחום הקולינרי, הרגשתי לא נעים לגשת אליה. על אף שרציתי לספר לה שעוגת שירה מככבת אצלי לפחות פעמיים בחודש, שהבראוניז שוקולד וגבינה שלה הוא התגלמות השלמות ושעוגיות 3 השוקולדים הם הדבר היחידי (לצד צ'יפס חם חם) שיכול לשבור לי דיאטה - לא עשיתי את זה.


אז הנה עכשיו יש לי הזדמנות לתקן ולגלות לה את כל הסודות המתוקים שלי.


וכמובן, רגע לפני שאתם רצים לחנות להשיג לעצמכם עותק של הספר החדש (מומלץ!), הנה מתכון שווה במיוחד מתוך הספר. את העוגיות האלה (קרמוגית בשבילכם), ניסיתי בבית ב-3 אופציות. בפעם הראשונה נצמדתי למתכון המקורי ומילאתי בנוטלה (מטבעות נוטלה קפואים זאת הברקה! הסברים בהמשך), בפעם השנייה מילאתי בשוקולד צ'יפס ובפעם השלישית הותרתי חלק ללא מילוי, אבל פיזרתי מעל אגוזי ברס, וחלק מילאתי במטבעות חמאת בוטנים. המסקנה הברורה מכל הניסויים האלה, פרט לעובדה שהעלתי איזה קילו או שניים, זה שגורן לחלוטין צודקת בבחירה שלה – הנוטלה לוקחת ובגדול.


קרמוגית2


הערות חשובות לפני שמתחילים:
• בהמשך לדברים בפוסט, אני הכנתי את העוגיות עם תחליף הסוכר החדש של סוגת ויצא מצוין. אתם מוזמנים כמובן להכין עם סוכר רגיל אבל רק שתדעו שהמתכון עובד נהדר גם בגרסה הנטולה.
• חשוב חשוב – כדי להכין דסקיות נוטלה (הסבר בהמשך) מומלץ ממש לזלף אותן עם שקית זילוף ולא לשטח, כמו שאני עשיתי. ברגע שהדסקיות שטוחות, הן נמסות מהר כשרוצים למלא את הבצק. כל מה שצריך לעשות זה לזלף מעין נשיקות קטנות ולהקפיא.
• עוד דבר לגבי מטבעות הנוטלה – אל תתקמצנו! זה לא הזמן לחסוך עוד 2 קלוריות ולשים 1/3 כפית, הכי גרוע זה עוגיה מלאה בצק ומעט מילוי. אתם עוד תודו לי על הטיפ הזה :)
• בשלב מסוים, כשכבר לא היה לי כח להכין את הנגלה השנייה, הכנסתי את הבצק למקרר לרבע שעה, הרמתי רגליים בסלון וחזרתי להכין. בדיעבד, השהייה של הבצק במקרר עשתה לו רק טוב. היה קל יותר לשטח אותו ולמלא אך צריך להקפיד לא לקרר אותו זמן ארוך אחרת הוא הופך לנוקשה מדי. אהאהממ... ניסיתי גם את זה.
• הבצק של העוגיות כל כך טעים שהחלטתי לנסות לאפות ממנו בלי המילוי, רק שהפעם הדבקתי למעלה אגוזי ברס. היה מעולה, לא כמו זה שהדיף ריח וטעם של נוטלה, אבל עדיין מוצלח.
• שימו לב להתחיל את המתכון בהכנת מטבעות נוטלה. אחרי שתכניסו אותם למקפיא תחכו 40 דקות לפני שאתם ממשיכים בהכנה של העוגיות, אחרת תגלו שהבצק שלכם מוכן (עניין של 10 דקות גג) והנוטלה עדיין לא התקשתה.


צילום: רחלי קרוט



קרמוגית - עוגיות וניל במילוי נוטלה


מצרכים לבצק (25 עוגיות):
150 גרם חמאה, רכה
1 כוס סוכר (200 גרם)
1 כפית תמצית וניל
1 ביצה
2 כוסות קמח (280 גרם)
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1/2 כפית מלח


מצרכים למילוי:
1 כוס נוטלה


אופן הכנה:
• מכינים מטבעות נוטלה קפואים לפי ההסבר בתחתית המתכון.
• מחממים תנור ל-180 מעלות.
• במיקסר עם וו גיטרה מעבדים חמאה, סוכר ותמצית וניל לתערובת קרמית. מוסיפים ביצה ומעבדים לאיחוד.
• מוסיפים קמח, אבקת סודה לשתייה ומלח, ומעבדים לבצק אחיד ורך.
• מגלגלים את הבצק ל-25 כדורים ומשטחים בידיים ל"פיתות". מניחים במרכז כל "פיתה" מטבע נוטלה קפוא וסוגרים לכדור ממולא.  מניחים באופן מרווח על תבנית מרופדת בנייר אפייה.
• אופים 10 דקות, עד שהעוגיות משתטחות מעט ומזהיבות בשוליים (הן אמורות להשאר יחסית בהירות). מצננים מעט וטורפים.
• שומרים בקופסה סגורה בטמפרטורת החדר (להגשה, כדאי לחמם כל עוגיה 15 שניות במיקרוגל לריכוך הנוטלה שבפנים).


הכנת מטבעות נוטלה קפואים
• למילוי קל ונוח של כדורי הבצק בנוטלה - מכינים מטבעות נוטלה קפואים: מניחים גבעות קטנות של נוטלה על נייר אפייה ומקפיאים עד להתקשות (נעזרים ב-2 כפיות או בשקית זילוף קטנה או בשקית סנדביץ' שגוזרים לה את השפיץ).
• אחרי הקפאה של שעה יהיו לכם מטבעות נוטלה נוקשים. אם הם מתחילים להתרכך תוך כדי מילוי העוגיות, מחזירים אותם להקפאה קצרה לפני שממשיכים.


צילום: רחלי קרוט


עוד במשהו טעים:
עוגת דבש, תפוחים ופקאנים עם פרחי תפוחים • קציצות דגים תאילנדיות • פרחי כרובית בלימון ושום 
עוגות נוטלה מ-3 מצרכים
 • קיש ירקות ספירלה • נתחי עוף בתפוזים וצ'ילי • עוגיות מייפל עם פקאן
פחזניות במילוי מוס שוקולד ודובדבנים • ריבועי לימון בקלי קלות • בורקס במילוי גבינות (חסכוני בקלוריות)

צילומים: רחלי קרוט

הכנתם? יש לכם שאלות לגבי המתכון? כתבו למטה בתגובות או פרסמו את התמונות של העוגיות שהכנתם בקבוצת הפייסבוק