סלט גזר וסלק ברוטב חמאת בוטנים עם שומשום וקשיו

מאת: raheli

רצועות גזר וסלק דקיקות, רוטב חמאת בוטנים עם צ'ילי ותוספות קראנצ'יות של קשיו ושומשום. תתכוננו להתאהב


סטריפ משהו טעים

כל צהריים, בערך לקראת 14:00, אני נעמדת מול המקרר ומנסה להבין איך שוב שכחתי להכין לעצמי אוכל נורמלי. איך קרה ששוב המקרר שלי מלא בחמאה, שמנת מתוקה, מלא ריבות ואפס סירים עם משהו אכיל.

זה קורה בעיקר כי לאחרונה אני בעיקר אופה דברים מתוקים וגם אם יוצא לי להכין איזה תבשיל או סלט, הוא תמיד נגמר באותו יום. וחוץ מזה, בבוקר אני תמיד מקווה שהפעם אני לא אהיה רעבה בצהריים ואולי היום זה היום הגדול להתחיל לחסוך בקלוריות. בינתיים, כל התיאוריה הזאת לא ממש עובדת ובסוף יוצא שאני שמה תפוחי אדמה במיקרו (טעים!), מבשלת פסטה עם רוטב עגבניות מהיר או – שומו שמיים – מכינה לעצמי מרק נמס בכוס.

הנה, גיליתם את השריטה הגדולה שלי. מרק נמס בכוס! חכו שתשמעו על הפירה מאבקה ויותר לא תרצו להכין את המתכונים שאני מעלה כאן.

מצד שני, לפעמים אני נזכרת בארוחת הצהריים לפני שהבטן מקרקרת ואז יש לי מספיק זמן להכין סלט או אוכל חם אמיתי.

ככה היה לפני שבוע.

כבר ב-11:00 החלטתי שהיום אני אכין משהו בריא, טעים וגם די משביע יש להודות. במגירת הירקות חיכו לי ירקות קשים שרק אתמול הבאתי הביתה ובסלון עמדה לה שקית עם מכשיר חדש – ספירל סלייסר -  שקיבלתי לנסות לא מזמן וטרם יצא לי לבדוק אותו.

מדובר בעצם באח החדש של המאסטר סלייסר הפופולרי שמככב בכל מקום לאחרונה, ולעומת אחיו הבוגר, הספירל סלייסר נועד לחתוך את הירקות בצורת ספירלה מחוברת (זוכרים את המלפפונים בצורת ספירלה של פעם? אז כזה) או לחתוך את הירקות למעין קשתות דקות או עבות, תלוי בסכין חיתוך שתשתמשו איתו.

למה זה מיועד? פרט לעובדה שהוא מתאים לחובבי הבריאות וניתן להכין איתו "פסטה" ירקות כמו זוקיני וגזר, החיתוך גם משדרג את הנראות של הירקות החתוכים ומאפשר חיתוך אחיד. בדיוק כמו במנדולינה רק בלי לחתוך את האצבעות.

בקיצור, כמו שהבנתם, אני והגאדג'ט החדש די התאהבנו.

זה לא שהוא חף מבעיות, כמו כל פרטנר (איך מנקים את החלקים שלא נשלפים?) אבל במבחן התוצאה יצא שבאותו יום הוא ואני הצלחנו להכין סלט נהדר שלמרות פשטותו ומרכיביו הבריאים, הצליח לתפקד כארוחה נהדרת.

הסלט הזה, שהוא קודם כל מאוד בריא (הירקות אפילו לא עוברים אפייה או בישול), משלב בתוכו 3 ירקות עיקריים – גזר שנותן קריספיות ורעננות, סלק שמוסיף צבעוניות ומתיקות וזוקיני שמעדן את הכל. ולגבי הרוטב - בגלל שהירקות נותרו טריים לגמרי, בחרתי לשלב איתו רוטב חמאת בוטנים עשיר יותר שגם יאחד את הטעמים ויהיה מספיק קרמי ומצד שני לא יגנוב את ההצגה מהירקות. ואני לגמרי ממליצה לכם להכין כמות כפולה ממנו ולשמור במקרר, הוא משתדך נהדר כמעט לכל דבר. מאורז ועוף ועד ירקות חתוכים.

ודבר אחרון, שבכלל התכוונתי לספר לכם עליו בהתחלה אבל שכחתי – ההשראה למתכון הזה לקוחה מסלט מדהים שאכלתי בדליקטסן ונקרא ירקות רועשים. למה רועשים? אחרי שתאכלו את הסלט תבינו.

אפשר לפזר קשיו, בוטנים או שקדים קלויים. צילום: רחלי קרוט


מצרכים:
2 גזרים, קשים ולא קלופים
1 סלק, קלוף
1 זוקיני
חופן עירית, קצוצה לטבעות דקות

לרוטב:
2 כפות חמאת בוטנים טבעית (או סאטה בוטנים מוכן)
כף רוטב צ'ילי חריף (אם אין לכם צ'ילי של חברה טובה שימו 1/2 צ'ילי חריף קצוץ דק)
כפית שמן שומשום
כפית מיץ לימון
כף סויה
5-8 כפות שמן זית או קרם קוקוס

וגם:
שומשום
חופן קשיו טבעי, לא מומלח (אפשר להמיר בבוטנים)

אופן הכנה:
- חותכים את הירקות לרצועות דקות דקות. אפשר לעשות את זה בספירל סלייסר ואפשר לחתוך לפרוסות דקות, להניח אותן אחת על השנייה ואז לחתוך לרצועות.
- מניחים את הירקות החתוכים בקערה גדולה ולא מערבבים. חשוב לא לערבב כדי שהסלק לא יתחיל להגיר נוזלים ולצבוע לגמרי את כל הסלט.
- מערבבים בקערה קטנה את מצרכי הרוטב. אם הוא סמיך מדי אפשר להוסיף עוד שמן זית או קרם קוקוס.
- במחבת חמה קולים את הקשיו עד הזהבה קלה ומקררים. קוצצים גס.
- אם רוצים להגיש את הסלט מאוחר יותר, שומרים את המצרכים בנפרד (קערה אחת עם ירקות חתוכים, קערה קטנה עם רוטב וצלוחית עם עירית, שומשום וקשיו ומערבבים לפני ההגשה.).
- מרכיבים ומגישים: מוסיפים את הרוטב לירקות, מערבבים בעדינות עד שכל הירקות מכוסים ברוטב. מפזרים מעל עירית קצוצה, שומשום וקשיו ומגישים.

[divider]

בטורים הקודמים של "משהו טעים":
בורקס פילו במילוי גבינות ותרד
דפי שוקולד עם קונפטי חמוציות ופקאנים

לביבות בצל משודרגות

עוגת בננות הפוכה עם מייפל ופקאנים

סלט מלפפונים הונגרי

סלט חסה עם הרוטב הכי טעים בעולם

עוגת ביסקוויטים עם שוקולד


הכנתם? יש לכם שאלות לגבי המתכון? כתבו למטה בתגובות או פרסמו את התמונות של הבורקס שהכנתם בקבוצת הפייסבוק