פתיתים עם סלק או: ילדות ורודה

מאת: raheli

קריצה נוסטלגית לילדות - פתיתים ורודים עם סלק שמוסיף מתקתקות עדינה וצבע משגע. מגישים עם פרמזן, צנוברים או עירית קצוצה

סטריפ משהו טעים
אף פעם לא הבנתי למה פתיתים הפכו לשם נרדף למנת ילדים. נכון, רובנו בילינו בילדות לא מעט מול צלחת פתיתים, אבל בנינו, גם בגילי המופלג הם עדיין מככבים אצלי במטבח לעיתים די קרובות.


המרקם שלהם, שנע בין פסטה לריזוטו, הופך אותם לחומר גלם נוח ומהיר שסופג אליו כמעט כל טעם שתרצו. ולעומת פסטה, שהופכת להיות די אנמית בלי רוטב, את הפתיתים אפשר לאכול כשהם מתובלים רק במעט מלח. אפשר, אבל למה להסתפק רק בזה?


אז הפעם החלטתי לגוון לא רק בטעם אלא גם בצבע. סלק מבושל שהתווסף לסיר הוסיף רכות, מתיקות נהדרת ועל הדרך צבע את הפתיתים בורוד זרחני ומפתה.


זאת הייתה גם הזדמנות מצוינת לבדוק את הפתיתים החדשים של סוגת, שהשיקו לפני כמה שבועות ליין חדש ובו 11 סוגי פתיתים בצורות ובטעמים שונים. מפתיתים בצורת חיות ומספרים ועד הקלאסיים בצורת טבעות או עיגולים.


באופן לא ממש מפתיע, בחרתי לנסות את הפתיתים בצורת בעלי חיים – אחרי דקות ארוכות בהן חקרתי את החיות שיצאו מהשקית ויצרתי ג'ונג'ל של ציפורים והולכים על ארבע על השיש (ילדות היא לא רק עניין של גיל, מסתבר) החלטתי לשדך להם את הסלק הצבעוני שהולך יד ביד עם המראה הילדותי של החיות ומשתלב מעולה עם הטעם העדין והקרמיות העמילנית שמשתחררת כשמבשלים את הפתיתים.

בשורה התחתונה, אם משאירים לרגע בצד את עניין הצורות, מדובר במוצר מעולה שמצליח להכניס לקטגוריה המון שובבות וקריצה מרעננת וצבעונית (גם בנוגע לעיצוב האריזה) אבל לא שוכח להביא את הטעם המוכר והמרקם הרך שסופג אליו כל טעם שתרצו. על האריזה נכתב אמנם כי צריך לבשל את הפתיתים לדרגת אל דנטה, אבל בפועל, בעיני, מה שמתאים לפסטה או לאורז לא בהכרח הולך יד ביד עם הפתיתים שדווקא מרקמם הרך הוא סוג של נחמה בצלחת.


ועוד נקודה חשובה - גם בתחום המחיר נפתחה מלחמה אל מול המוצר המתחרה. מבדיקה נקודתית בסופר, 2 החברות יצאו במבצע דומה שבו 3 אריזות פתיתים נמכרות ב-15 ש"ח. אין ספק, החזית החדשה על מדף הפתיתים עשתה רק טוב לצרכנים.


הערות, הארות ושאר חיות בית
• אם אתם אוהבים טעמים עזים יותר, מומלץ להוסיף מעל הפתיתים מעט גבינה בולגרית או פרמזן. גם צנוברים יהוו תוספת קראנצ'ית מעולה.
• במקום עירית אפשר גם פטרוזיליה, אבל עדיף להכניס אותה לסיר 2 דקות לפני שמגישים כדי שהיא תתרכך מעט.
• אם יש לכם במקרה ציר ירקות או עוף בבית, זה הזמן להוסיף אותו במקום המים, לא תאמינו איזה ניסים הוא מחולל.
• לאחרונה יצא לי להכין לא מעט מנות עם סלק וגיליתי שחלקם מעט אנמיים בטעם. אם במקרה הגיע אליכם אחד כזה, פשוט תוסיפו כפית רסק עגבניות או מעט סילאן לסלק המגורד, זה יאזן את המתיקות שחסרה.


צילום: רחלי קרוט


מצרכים:
כוס פתיתים (לא מוכנים)
סלק
כף שמן זית
2 כפות עירית, קצוצה דק
מלח ופלפל
1 ו-1/4 כוסות מים רותחים (או ציר ירקות)


להגשה:
מעט גבינה בולגרית / פרמזן
או
צנוברים קלויים


אופן הכנה:
• מבשלים (או אופים) את הסלק, עם הקליפה, עד לריכוך. מצננים מעט. ניתן לשמור את הסלק במקרר, בקופסה אטומה, ולהשתמש בו כשרוצים להכין ארוחת צהריים בצ'יק. עדכון 31.12: רבים סיפרו לי שהם הכינו את המתכון עם סלק מגורר טרי (לא מבושל) ויצא להם מעולה. אז בדקתי, וזה אכן יוצא נהדר גם בלי שלב הבישול. תודה רבה לכל מי שכתב, זה באמת מקצר מאוד את זמן ההכנה וגם לא פחות טעים.
• קולפים את הסלק עם הידיים, הקליפה משתחררת ממש בקלות, ומגרדים על החלק הגס בפומפיה.
• שמים בסיר שמן זית, סלק מגורד, מלח ופלפל ומטגנים על אש קטנה תוך כדי ערבוב עד שהסלק חם ומגיר מעט נוזלים.
• מוסיפים את הפתיתים, מערבבים דקה נוספת ומוסיפים את המים הרותחים. מערבבים מעט.
• סוגרים את הסיר חלקית ומבשלים בין 7-8 דקות. משאירים את הסיר מכוסה ל-5 דקות נוספות.
• לפני ההגשה מפזרים מעל עירית קצוצה, גבינה בולגרית, פרמזן או צנוברים.


עוד במשהו טעים:
עוגת ביסקוויטים עם קרם שוקולד  ותותים
נתחי עוף בדבש

שבלולי שמרים ויוגורט במילוי שום ובזיליקום
עוגיות גבינה מלוחות
פלאפל אפוי
עוגות נוטלה מ-3 מצרכים


צילומים: רחלי קרוט

הכנתם? יש לכם שאלות לגבי המתכון? כתבו למטה בתגובות או פרסמו את התמונות של הפתיתים שהכנתם בקבוצת הפייסבוק