עוגה בחושה עם תותים וג'לי

מאת: etibet

קינוח מרשים וטעים במינימום מאמץ - עוגה בחושה עם תותים טריים וג'לי תותים שמוסיף מראה מפתה וטעם מרענן

חוויות-קולינריות sweet weekend
גם אתם לפעמים רוצים להכין עוגה שעושה רושם, אבל בלי להתאמץ יותר מדי? אם כן, הגעתם למתכון הנכון. עוגה בחושה גבוהה, עם ג'לי ותותים שעושים את העבודה. והכי כיף, שהמתכון קל ופשוט - מערבבים, אופים ומצפים. רוצים ממש להרשים - לעבודה או ליום הולדת של הגיסה? קצת קצפת והעוגה קופצת ליגה. כל האופציות לפניכם. תהנו!









אפרופו יום המשפחה שחל בסוף השבוע, זה הזמן לשמר את המתכונים המשפחתיים שעוברים מדור לדור ולהכיר גם לקטנטנים שבמשפחה את הסקלה הקולינרית עליה גדלתם.





מצרכים:
4 ביצים
2 כוסות (400 גרם) סוכר
2 כוסות (280 גרם) קמח
שקית אבקת אפיה
כוס מיץ תפוזים/מים
1/2 כוס שמן



לציפוי:
חבילת תותים, בלי החלק הירוק
ג'לי תותים, מוכן על פי הוראות היצרן
אבקת סוכר לקישוט

אופציונלי (קצפת):
מקציפים יחד: 1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה, קרה מאוד, עם 3 כפות אבקת סוכר.

אופן הכנה:
• מקציפים במיקסר, על מהירות גבוהה, את הביצים והסוכר עד לקבלת מרקם אוורירי.
• מנמיכים מהירות ומוסיפים קמח מנופה (פעולת הניפוי מאווררת את הקמח ומונעת מרקם יציקתי), אבקת אפיה, כוס נוזלים (מים או מיץ תפוזים) ושמן.
• מעבירים את התערובת לתבנית עגולה עמוקה (גודל 24) משומנת ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.
• חשוב לאפות את העוגה מיד עם גמר הכנת הבלילה מבלי לתת לה לשהות בטמפרטורת החדר, הסיבה לכך היא שככל שהעוגה תעמוד יותר זמן בטמפרטורת החדר לפני שהיא נכנסת לתנור, כך היא תתפח פחות באפייה כי אבקת האפייה תתחיל לעבוד עוד לפני הכנסתה לתנור.
• הערה חשובה - השגיחו על העוגה ובדקו מדי פעם מה מצבה. בתנור שלי (שמתחמם מהר מדי) אני אופה את העוגה בחום של 160-170 מעלות בכדי ליצור אפייה איטית ואחידה.
• לאחר שהעוגה מתקררת, מסדרים את התותים באופן חופשי (למראה מסודר ניתן להניח את החלק החתוך כלפי העוגה).
• מכינים את הג'לי ושופכים מעל שכבה דקה או נדיבה כרצונכם. אני השתמשתי במחצית מכמות הג'לי (את הכמות הנותרת זילפתי לתוך כוסיות קטנטנות עם חתיכות תות שנותרו).


אופציה לשדרוג: פורסים את העוגה באמצע, לאחר הקירור, מרטיבין בסירופ סוכר (מחממים בסיר מים וסוכר ביחס של 1:1 עד רתיחה, מוסיפים 3 כפות רום, מנמיכים את הלהבה, מבשלים כ-5 דקות ויוצקים בעוד הרוטב חם על שכבת העוגה התחתונה). לאחר הצינון מצפים את העוגה והדפנות בקצפת.  מעל הקצפת ניתן לסדר את התותים.





קטנה על עוגה בחושה: 
עוגה בחושה היא עוגה שמרבית מרכיביה מעורבלים יחד, ידנית או במיקסר. כאשר בדרך כלל השלב הראשון בהכנת העוגה הוא ערבול השמן והסוכר ורק לאחר מכן מוסיפים את שאר המרכיבים כולל הקמח וחומרי התפיחה.

צילום: רחלי קרוט



טעמתי השבוע


1. שמחתי לראות על המדפים את מוצרי החורף של שופרסל: גרנולה, מוזלי, קוואקר וסילאן בבקבוק לחיץ של מותג הבית. הגרנולה מלאה בפינוקים קטנים שלי אישית העלו חיוך של עונג:  אגוזי לוז, שקדים, אגוזי פקאן קצוצים וגרעינים בשילוב פתיתי שיבולת שועל מזינים. עם חלב או יוגורט והרי לכם ארוחת בוקר או ביניים מושלמת. בתור אחת שמשתמשת רבות בסילאן, שמחתי מאוד למצוא אותו גם באריזה נוחה. למרות זאת, בשימושים הראשונים, היה צורך בלחיצות קצת אגרסביות בכדי לגרום לבקבוק לעשות את עבודתו. המחירים סבירים, כך למשל הגרנולה מתומכרת בין 17.99-19.99 ש"ח.

2. עוד בענייו אריזת נוחות, טעמתי השבוע יוגורט תנובה בטעם טבעי 1.5% שומן באריזת קרטון משפחתית (1 ק''ג). אני חייבת לציין שהמזיגה מהבקבוק נוחה וקלה, ישירות לקערה לפי הכמות הרצויה. בתוספת של פירות, גרנולה או מוזלי. המרקם קרמי וטעים וכמובן גם בריא למערכת העיכול. מחיר מומלץ לצרכן- 12.69 ש''ח.
3. ביקרתי בסניף הדגל החדש של רשת בתי הקפה החדשה BIGA (אם אתם תוהים, מקור השם הוא באיטלקית. ביגא = שאור) הרשת מציעה תפריט המושתת על מנות בריאות, בדגש על שימוש בחומרי גלם איכותיים. עוד מציעים במקום - מנות ללא גלוטן וסוכר. בארוחת הבוקר טעמתי ביצים אורגניות, ירקות אורגניים ומיצים טבעיים הנסחטים במקום. אהבתי במיוחד את מעדניית הבוטיק המצויה בתוך בית הקפה. במעדנייה תוכלו למצוא קפה איכותי, עוגיות, מאפים, לחמים בעבודת יד ועוגות המיוצרות במפעל החברה. לסיכום, קצת ניחוח מרענן בגזרת רשתות בתי הקפה בישראל. ושלא תגידו שלא אמרתי, העוגיות בבית הקפה פשוט מעולות.




צילום: יח"צ




גם השבוע אני מזמינה אתכם להצטרף ללמעלה מ-400 החברים בקבוצת הפייסבוק החדשה של הטור. להגיב, לשתף תמונות ומתכונים שהכנתם בהשראת הטור ולהתעדכן ראשונים בפוסטים השבועיים.

אתי בטיטו - בת 25, משפטנית, שוקולטיירית מקצועית, בלוגרית ומובילת דעה בתחומי הקולינריה ומוצרי צריכה. ליצירת קשר, הזמנות ושת"פ  – etush93@walla.com

צילום מתכון: רחלי קרוט

בטורים הקודמים:
מתכון לריבועי ריבה
מתכון לעוגת ביסקוויטים עם ריבת חלב

מתכון לעוגיות לוטוס מטוגנות בציפוי פריך
מתכון למוס גבינה ותותים
מתכון לבננה ספליט
מתכון לטירמיסו
מתכון לדואט מוס חלבה ושוקולד
מוס שוקולד מושלם