מיני סופגניות אפויות עם ריבה

מאת: etibet

בין לחמניות מתוקות לסופגניות - בצק שמרים רך ומענג במילוי ריבה ביתית. האלטרנטיבה הלא מטוגנת לחנוכה

Sweet
סבתא אסתר, הסבתא המרוקאית שלי, מכינה ספינג' בכל הזדמנות. לתלמידי כיתתה של הנכדה (המורה), לעבודה של הבן ולקבלת שבת בגן של הנין. בתור גרופית מושבעת של מאכליה וסיפוריה המחכימים, אני מרבה להצטרף אליה בשעת הבישול. באחד מימי הכיף במטבח, נולדו לחמניות הספינג' שלפניכם (בצק שמרים אפוי בתנור). מאז עבר המתכון גלגולים רבים עד לגרסתו הנוכחית - סופגניות ללא טיגון ועם פחות נקיפות מצפון. השבוע, הצטרפה אלי למטבח ענבל חברתי, שטעמה, צילמה והוסיפה לאווירה החגיגית.

מוקדש לאוהבי הסופגניות ושוחרי הדיאטה שלא מוכנים לוותר על הבצק העגול נוטף הריבה. בגרסה שלי, אפשר לאפות את הלחמניות ולזלף מלמעלה שכבת ריבה לא אחידה ומשמחת.

נפגש כרגיל בשישי, במתכון לספינג' המדוברים.

מצרכים:
1/2 קילו קמח
1/2 כוס (100 גרם) סוכר
50 גרם (שקית) שמרים טריים
ביצה
3/4 כוס חלב פושר
2 חבילות סוכר וניל
100 גרם חמאה (או מרגרינה)
1/4 כפית מלח
מעט שמן


וגם:
אבקת סוכר
ריבה או ריבת חלב


אופן הכנה:
• לשים במיקסר, עם וו הלישה, את כל חומרי הבצק מלבד החמאה והמלח. לאחר כ-5 דקות מוסיפים את החמאה והמלח ולשים עד שהחמאה נבלעת היטב בבצק ומתקבל בצק אחיד.
• משמנים במעט שמן את הבצק ומניחים בקערה לתפיחה עד הכפלת הנפח.
• מחממים תנור ל-200 מעלות.
• מקמחים את משטח העבודה ומחלקים את הבצק לכדורים קטנים וזהים. יוצרים גומה בכל כדור וממלאים בכפית ריבה, סוגרים ומגלגלים לכדור. מברישים את הסופגניות בביצה טרופה (לא חובה) ואופים בתנור בחום גבוה של 200 מעלות במשך 20 דקות.
• מקררים מעט את הסופגניות, בוזקים אבקת סוכר, ומוסיפים ריבה מעל.
• לחילופין, ניתן לאפות את לחמניות הסופגניה ולמלא בריבה לאחר האפיה (והקירור) באמצעות חירור הסופגניה (בסכין/ידית של כפית).


צילום: ענבל בר זאב

אתי בטיטו, בת 24, משפטנית במקצועי, שוקולטיירית (מקצועית) בשביל הנשמה וקונדיטורית חובבת עם שאיפות. מעריצה ומעריכה יצירות קולינריות. ליצירת קשר, שאלות ושת"פ – etush93@walla.com
בטורים הקודמים:

מתכון לריבת עגבניות

מתכון לבננה ספליט
מתכון לפנקוטה מרשמלו

מתכון לטירמיסו
מתכון לג'לי שוטס
מתכון לטרייפל אנגלי

מתכון לדואט מוס חלבה ושוקולד
מוס שוקולד מושלם
טראפלס שוקולד חלב