פנקייקים עם קצפת ותותים או: התבוננות פנימה

מאת: raheli

פינוק מתוק שמכינים למי שאוהבים - מיני פנקייקים עם קצפת וקוביות תותים. וגם: התבוננות פנימה, רגע לפני השנה החדשה

סטריפ משהו טעים
אף פעם לא הבנתי את הנהירה הזאת, שמתרחשת ביום האחרון של השנה, אל עבר מסיבות גרנדיוזיות או ארוחת יוקרה במסעדה. המנות עולות כפול, המסיבות צפופות פי 2 ואפילו לא הזכרתי את עניין החניה.


אז נכון, ממורמרי סילבסטר הם בדרך כלל רווקים עם צביטת קנאה בלב (אני? מה פתאום) אבל האמת היא, שגם בימים כתיקונם, אני לא חסידה של מסיבות או אירועים נוצצים.


מצד שני, תנו לי תירוץ טוב להכין מתוקים או לפנק אנשים אהובים ואני קונה אותו ב-2 ידיים. כן, גם אם מדובר בחגיגות סיום השנה.


התבוננות פנימה
במבט לאחור, השנה הזאת הייתה אחת המאתגרות והמעניינות. בעיקר בתחום המקצועי, אבל לא רק. נדמה לי, שיותר מכל, הייתה זו שנה של למידה. שנה שהציבה משוכות והמון פחדים וחששות אבל גם סיפוק והבנה.


רבים נוהגים לנבור פנימה ביום כיפור, לבקש סליחה ולהזכר ברגעים שחלפו ובדברים שנאמרו. אצלי הנבירה מתחילה דווקא בהשמע קול פתיחת השמפניה, זה שמסמן את תחילתה של השנה.


אז ברוח הסיכומים וההתבוננות תרשו לי להתנצל בפני חבר יקר שהצליח לתפוס אותי לא מוכנה, לא מכילה וגם לא ממש סבלנית. זמן הוא מצרך יקר, ואני באמת חושבת שויתרת מהר מדי, אבל מכבדת את ההחלטה שלך. ולמרות המרחק, אני עדיין אוהבת ומקווה שאתה מאושר.


וגם: תודה גדולה לחברים הכי מדהימים בעולם. אלה שפוסעים לידי כבר שנים, שמפרגנים, שמקשיבים, שמהווים השראה ובעיקר אלה שנמצאים שם תמיד, גם ברגעים הפחות טובים.


אושר מתוק
אם נחזור רגע להתחלה, זוכרים את התירוץ? אז ברוח הרגעים המתוקים הכנתי פנקייקס שמסמלים יותר מכל את הרצון לפנק, את הנחמה ואת תחושת הביחד. כבר אמרתי כאן לא מזמן שאוכל הוא לא רק טעמים ומרקמים, הוא מחביא מאחוריו חוויות, זכרונות ותמונות מהעבר.


אז מחר, בין אם אתם יושבים במסעדה, מבלים במסיבה או מגישים פנקייקס למישהו אהוב, תעצרו לרגע ותסתכלו מסביב, תעריכו את הדברים הטובים, תלמדו מהרעים ותזכרו, הלב הוא המצלמה הטובה ביותר שקיימת, נצלו את זה ותנצרו את הרגע.


צילום: רחלי קרוט


הערות, הארות ושאר חיות בית
• לאחרונה יצא לי לבקר בחנות ג'וי נייס אנד פופ ברמת החי"ל. מדובר במקום שהוא התגלמות הצבע והקסם לחובבי אפייה ובישול. בין שאר הדברים שיש שם מצאתי את המחבת המעולה איתה הכנתי את הפנקייקס (ראו תמונה). מדובר במחבת עם 4 שקעים אליהם מזלפים את הבלילה כך שמתקבלים פנקייקים שווים בגודלם, תפוחים ויפהפיים שמשתחררים מהמחבת בקלות ובלי טיפת שמן. אם תהיו יצירתיים, תוכלו להכין בשקעים האלה גם ביצת עין, קציצות שמנמנות ואפילו יצא לי להכין איתם המבורגרים. ואם אתם כבר שם, נסו את התבנית של הקייק פופס, מובטחות לכם שעות של הנאה ועיסוק מתוק.


גם אתם חובבי גאדג'טים ואביזרים למטבח? הנה רשימת הסניפים שלהם: ג'וי בנמל - שוק נמל יפו, ג'וי נייס אנד פופ - ראול ולנברג 14 רמת החי"ל, ג'וי האנטר - קניון 7 הכוכבים הרצליה. טלפון:  036488558
• כמובן שאפשר להגיש את הפנקייקים עם מייפל, סירופ שוקולד (או שוקולד מומס) ואפילו פירות חתוכים.
• מרגע הוספת הקמח תערבבו כמה שפחות, אבל ממש כמה שפחות. ערבוב יתר יהפוך אותם לדחוסים מדי ובצקיים.



פנקייקים עם קצפת ותותים


המתכון (עם מעט שינויים) מהבלוג המקסים cooking chapter


מצרכים:
2 ביצים
400 מ"ל (2 כוסות) חלב
300 גרם (2 כוסות + 2 כפות) קמח
70 גרם (1/3 כוס) סוכר
4 כפות אבקת אפייה
כף שמן קנולה
כפית תמצית וניל איכותית


להגשה:
מיכל שמנת מתוקה
כף אבקת סוכר
כפית תמצית וניל איכותית
גרידת לימון
תותים, חתוכים לקוביות


אופן הכנה:
• טורפים בקערה את הביצים, מוסיפים את החלב והוניל וטורפים היטב.
• מוסיפים את הסוכר והשמן ומערבבים.
• מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה וטורפים מעט, רק עד שנוצרת תערובת כמעט אחידה. זה בסדר אם יש מעט גושים קטנים.
• משמנים במעט חמאה מחבת עם שקעים או מחבת רגילה. בעזרת מצקת יוצקים מהבלילה ומטגנים על אש בינונית עד שמתחילות להופיע בועות בחלק העליון (עד אז לא נוגעים בפנקייק ולא מזיזים אותו). הופכים לצד השני, מטגנים עוד מספר שניות עד שהוא זהוב מ-2 הצדדים ומוציאים לצלחת הגשה.
• בינתיים, מקציפים יחד שמנת מתוקה עם אבקת סוכר עד שנוצר קצף יציב, כמה שניות לפני הסוף מוסיפים את הוניל.
• הגשה: מניחים על צלחת 4 פנקייקים מיני או 2 גדולים, מניחים למעלה קצפת תותים חתוכים לקוביות ומעט גרידת לימון.


צילום: רחלי קרוט


עוד במשהו טעים:
עוגת תפוזים וריקוטה
פתיתים עם סלק

עוגת ביסקוויטים עם קרם שוקולד  ותותים
נתחי עוף בדבש
שבלולי שמרים ויוגורט במילוי שום ובזיליקום
עוגיות גבינה מלוחות
פלאפל אפוי
עוגות נוטלה מ-3 מצרכים

צילומים: רחלי קרוט

הכנתם? יש לכם שאלות לגבי המתכון? כתבו למטה בתגובות או פרסמו את התמונות של הפנקייקים שהכנתם בקבוצת הפייסבוק