ממתקי שוקולד עם פירות יבשים ב-5 דקות

מאת: etibet

5 דקות עבודה ויש לכם ממתקי שוקולד ממכרים, מלאים בפירות יבשים ואגוזים משלל סוגים. מתאים כמתנה, לט"ו בשבט או כשרוצים לפנק

חוויות-קולינריות sweet weekend
"צא לחורש וראה: האילן מקושט

כילדה שלבשה את שמלת השבת,


וכל פרח פרח, וכל נבט נבט -


ט"ו בשבט, ט"ו בשבט, ט"ו בשבט"


(לאה גולדברג)



לחברה טובה יש יום הולדת עברי בט''ו בשבט וכבכל שנה אנחנו "תופסים טרמפ" על התאריך וחוגגים באווירת היום עם פירות, ליקרים פירותיים, מאפים וסיפורים. אני מופקדת על המתוקים וכמו רבים וטובים, גם אני ערכתי היום קנייה של פירות יבשים והצטיידתי לחג הקרב.


בתור שוקולטיירית, חובבת פירות יבשים (מלידה), רק טבעי היה שאשדך בין הפירות לשוקולד. אז שינסתי מותניי והכנתי לכם (ולנו) גרסה קלילה של "מנדיאנטים" - דיסקיות השוקולד האירופאיות שמשלבות בתוכן פירות יבשים ואגוזים.


והכי כיף? שהממתק הזה לא רק טעים וממכר בטירוף אלא גם קל מאוד להכנה  - ממיסים שוקולד, מוסיפים פירות יבשים והופ למנג'ט! השוקולד מתקשה בטמפרטורת החדר ותוך דקות בודדות יש לכם ממתק יפיפה וטעים לט''ו בשבט. את הממתק השוקולדי שמתקבל אפשר לעטוף בצלופן וסרט ולתת מתנה לחג או למי שאוהבים.


חג שמח!
אני מזמינה אתכם להצטרף ל-400 החברים בקבוצת הפייסבוק החדשה של הטור. להגיב, לשתף תמונות ומתכונים שהכנתם בהשראת הטור ולהתעדכן ראשונים בפוסטים השבועיים.





מנדיאנטים שוקולד לט"ו בשבט ב-5 דקות‎


מצרכים:
200 גרם שוקולד מריר קצוץ גס (2 חפיסות שוקולד)
1/2 כוס תערובת אגוזים לבחירתכם: אגוזי מלך, אגוזי לוז, שקדים, פיסטוקים
1/2 כוס תערובת פירות יבשים לבחירתכם: צימוקים, קליפות תפוז מסוכרות, חמוציות, משמשים

כלים ואביזרים:
כ- 20 מנג'טים קטנים או 10 בינוניים

אופן הכנה:
קוצצים מחצית מתערובת הפירות והאגוזים לקוביות קטנות, את המחצית השנייה מניחים בצד.
ממיסים את השוקולד בפולסים קצרים במיקרוגל: מכניסים את השוקולד לקערה, ממיסים במיקרוגל כ- 30 שניות, מוציאים מערבבים ומכניסים לחימום נוסף, וכך הלאה עד שהשוקולד נמס היטב. לחילופין, ממיסים את השוקולד ב"באן מארי"- ממלאים סיר גדול במים עד למחציתו, מרתיחים ומניחים עליו סיר נוסף (או קערה) ובו השוקולד. מערבבים עד שהשוקולד נמס לחלוטין ומסירים מהכיריים. יש לשים לב כי השוקולד לא בא במגע עם המים.
מערבבים את השוקולד עם הפירות והאגוזים הקצוצים.
יוצקים למנג'טים, מקשטים בשארית התערובת שלא נקצצה, מאחסנים במקרר (בקיץ) או בטמפרטורת החדר (בחורף) בכלי סגור - עד שבוע.

הערות וטיפים:
• ניתן להמיר את השוקולד המריר בשוקולד חלב או לבן.
• הצעת הגשה - מנג'טים מוזהבים או כסופים יהפכו את הממתק לתכשיט נוצץ שכיף לעטוף בצלופן.
• ניתן לזלף תלוליות שוקולד על נייר אפייה ומעליהם להניח את הפירות.

צילום: רחלי קרוט



קטנה על שוקולד




בזמן עבודה עם שוקולד, לצורך הכנת פרלינים או קישוטי שוקולד, אנשי מקצוע ומשקיענים מבצעים תהליך הנקרא טמפרור אותו ניתן לבצע גם באופן ידני על ידי המסה (ב"באן מארי"- אמבט אדים או במקרוגל) וקירור על גבי לוח שיש תוך תנועה מתמדת (חימום ל-55 מעלות, קירור ל-28 וחימום שוב ל-32). תהליך זה מבטיח שהשוקולד יתייצב ויהיה מבריק ועמיד לאורך זמן. עוד על טמפרור בפוסטים הבאים.

טעמתי השבוע


1. את המסת השוקולד במתכון המנדיאנטים המופיע כאן מעל, ביצעתי בקערת PYREX (בגודל 0.5 ליטר) מסדרת Cook&Store שמתאימה גם לאחסון וגם לחימום ואפייה. ההתנסות הוכיחה כי הקערה עשויה מזכוכית מאסיבית ומחוסמת שעמידה גם בטמפרטורה גבוהה של חום (ועל פי דברי היצרן, עמידה גם בפני קור). אמנם במתכון השתמשתי בקערה הקטנה, אך אין לי ספק שארכוש גם את הקערות הגדולות (1 ליטר, 2 ליטר) בפרט לאור מחירם הנוח. עלות הקערה הגדולה ביותר הינו 49.90 ש''ח. חשוב לציין, כי על אף שבדרך כלל אני מתקשה בהסרת שוקולד מומס מכלי, הפעם הניקוי היה קל מהרגיל. מומלץ.

2. מאפיית "ברמן" יוצאת במיתוג חדש המשנה את הסדר במדף הלחמים (לחם דגנים, לחם דגני קלות, לחם פרוס מקמח מלא ועוד). המיתוג החדש מתייחס לאריזות חדשות המעוצבות באופן מסודר היוצר אחידות ומבדיל אותן ממאפיות אחרות. לכל משפחת לחמים צבע אריזה מותאם, כיתוב מאיר עיניים, וכן המלצות והסברים על יתרונות תזונתיים. כך, למשל, המוצרים מקמח מלא יופיעו בצבעוניות ירוקה המשדרת בריאות. לחמי הדגנים יופיעו בצבעי אדמה בגווני כתום ומוצרי הקמח הלבן בגווני האדום. לרגל המיתוג החדש, צפויים מבצעים על הלחמים בחודש ינואר 2014.

3. מארזי אגוזים, שקדים ופירות יבשים באריזות של 100 קלוריות - מבחר אגוזים ופירות יבשים ללא תוספת מלח ב-100 קלוריות בלבד. מדובר בשיתוף פעולה חשוב ובריא של חברת "שקדיה" ומועדון 100 קלוריות. אתם מוזמנים להכנס לאתר ולהתרשם מן המיזם המסייע בשמירה על הגיזרה מבלי למדוד, לחשב ולספור קלוריות. חשוב לציין כי מדובר בשירות חינמי שמיועד לכל אלה מאיתנו שרוצים להתענג על משהו מתוק בלי יסורי מצפון http://www.100cal.co.il/.

צילום: יח"צ


אתי בטיטו - בת 25, משפטנית, שוקולטיירית מקצועית, בלוגרית ומובילת דעה בתחומי הקולינריה ומוצרי צריכה. ליצירת קשר,הזמנות ושת"פ  – etush93@walla.com

צילום מתכון: רחלי קרוט

בטורים הקודמים:
מתכון לריבועי ריבה
מתכון לעוגת ביסקוויטים עם ריבת חלב

מתכון לעוגיות לוטוס מטוגנות בציפוי פריך
מתכון למוס גבינה ותותים
מתכון לבננה ספליט
מתכון לטירמיסו
מתכון לדואט מוס חלבה ושוקולד
מוס שוקולד מושלם